دندان مصنوعی ثابت + مزایا و معایب


دندان مصنوعی ثابت

پروتزهای ثابت دستگاه های مصنوعی با یک یا چند دندان هستند. برای جایگزینی دندان های از دست رفته یا فرسوده در داخل دهان قرار می گیرند. هدف از این درمان بهبود توانایی جویدن، صحبت کردن و لبخند زدن بیمار است. پروتزهای ثابت راه حل ایده آلی برای بیماران هستند زیرا از نظر عملکرد و زیبایی به دندان های طبیعی نزدیک تر هستند. پروتزهای ثابت را می توان روی دندان یا ایمپلنت گذاشت.

پروتز یک کان داسا

ایمپلنتولوژی در سال های اخیر پیشرفت زیادی کرده است. پروتزهای ثابت فرصت تعویض یک یا چند دندان (حتی پروتز کامل) را فراهم می کند. دندانپزشک فلز یا ایمپلنت را در استخوان قرار می دهد. در بالای تاج قرار دارد.

بیشتر و بیشتر

این روش شامل پایین آوردن دندان است. به طوری که بتوان یک تاج یا کلاهک به آن وصل کرد. به عنوان مثال، این یک گزینه مناسب برای ترمیم دندان آسیب دیده در اثر ضربه یا پوسیدگی است.


انواع پروتزهای ثابت

پروتزهای ثابت به دندان ها چسبانده می شوند یا روی ایمپلنت ها پیچ می شوند. پروتزهای ثابت روشی موثر برای بازگرداندن ظاهر زیبای دندان ها و عملکرد مناسب عملکرد جویدن هستند.

روکش های سرامیکی اکسید زیرکونیوم

روکش های سرامیکی اکسید زیرکونیوم ظاهری زیبا را که با زیبایی دندان های واقعی مطابقت دارد، باز می گرداند. رنگ پروتز یکنواخت و طبیعی است. زیرکونیوم از نظر بیولوژیکی با بدن انسان سازگار است، بنابراین روکش های دندان باعث ایجاد حساسیت یا سایر واکنش های نامطلوب نمی شوند. ونیرها زمانی استفاده می شوند که دندان ها در اثر پوسیدگی دندان، پرکردگی های بزرگ یا سایر عوامل بالقوه به شدت آسیب دیده باشند.

پوسته

فویل لایه ای از مواد ساخته شده با ویفرهای سرامیکی نازک است که به آن ریزپروتز نیز می گویند. روی سطح دندان سیمان می شود. این روش مشابه پرکردن زیبایی است با این تفاوت که سطح دندان به جای سوهان با سرامیک پوشانده می شود. از ونیرها برای جایگزینی براده های کهنه و تیره، دندان های قهوه ای یا زرد، اشکال زشت، شکاف بین دندان ها و زیباتر کردن ظاهر استفاده می شود. روکش ها قوی هستند، براق می مانند و لک نمی شوند.

کاشی و سرامیک فلزی

تاج های فلزی-سرامیکی با پوشاندن اسکلت فلزی با لایه ای از چینی ساخته می شوند. اگر دندان‌های شما به شدت آسیب دیده، مرده یا دارای پرکردگی‌های بزرگ هستند، برای اطمینان از استحکام آنها، روکش کامل توصیه می‌شود. روکش‌ها زمانی استفاده می‌شوند که دندان‌ها مرده باشند، در اثر پوسیدگی به شدت آسیب ببینند یا پرکردگی‌های بزرگی داشته باشند.

بریج های دندانی

اگر بیمار دندان های از دست رفته بیشتری داشته باشد، می توان آنها را با پروتز بریج جایگزین کرد. بریج دندانی یک پل شکافی است که توسط یک یا چند دندان از دست رفته ایجاد می شود. دندان سالم پولیش می شود، پروتز به آن چسبانده می شود و یک دندان مصنوعی در وسط آن قرار می گیرد. بریج های دندانی را می توان به ایمپلنت ها نیز متصل کرد.


مزایای پروتزهای ثابت دندان

پروتزهای ثابت مزایای زیادی را برای بیماران به ارمغان می‌آورند که با پروتزهای متحرک و سایر گزینه‌های بهداشت دهان قابل دستیابی نیستند. در زیر مزایای موجود است.

پروتز ثابت به بیمار این امکان را می دهد که بدون مشکل آنچه را که می خواهد بخورد. دیگر لازم نیست نگران گاز گرفتن بیش از حد دندان باشید که باعث آسیب یا شل شدن دندان مصنوعی می شود.

پروتزهای ثابت ظاهر صورت شما را حفظ می کنند و کیفیت ساختار استخوانی شما را حفظ می کنند. همچنین به جلوگیری از تحلیل استخوان به دلیل نداشتن دندان های سالم کمک می کند.

پروتز دائمی شکاف های دهان به دلیل از دست دادن دندان ها را می پوشاند.

آنها لبخند شما را بهبود می بخشند.

پروتزهای ثابت نمی افتند.

پروتزهای ثابت تکلم را بهبود می بخشد.

آنها از حرکت دندان ها به سمت خط فک جلوگیری می کنند و از ناهماهنگی آنها جلوگیری می کنند.

پروتزهای ثابت Lifespan برای عملکرد طولانی مدت در صورت نگهداری مناسب طراحی شده اند.

پروتزهای ثابت به راحتی می توان به آنها عادت کرد زیرا شبیه دندان های واقعی هستند.


معایب پروتزهای ثابت

پروتزهای دائمی در کنار مزایای قابل توجهی که دارند، معایبی نیز دارند که باید در نظر گرفت. قرار دادن دندان مصنوعی دائمی نیاز به جراحی دارد. این بدان معنی است که آنها می توانند مستعد عفونت و تورم باشند. با این حال، با مراقبت مناسب، تمیز کردن و ویزیت های منظم دندانپزشکی، عفونت، التهاب یا سایر مشکلات دهان مشکلی ایجاد نمی کند. جراحی و تاج های مصنوعی و تعویض کمر چیزی فراتر از پروتزهای متحرک هستند

همانطور که می بینید، مزایای دندان های دائمی بسیار بیشتر از معایب آن است. هیچ راه کاملی برای جایگزینی دندان های از دست رفته وجود ندارد، اما پروتزهای دائمی یکی از محبوب ترین گزینه ها هستند.


قیمت پروتزهای ثابت دندان

نمی توان گفت که هزینه یک پروتز ثابت چقدر است. زیرا بستگی به مواد، قیمت کلینیک ها و دستمزد پزشک، بیمه بودن یا نبودن بیمار، تعداد اقدامات اضافی که در هر مورد نیاز است دارد.

پروتزهای ثابت گرانتر از پروتزهای سنتی هستند زیرا نیاز به جراحی، ایمپلنت و پروتزهای دقیق در دندانپزشک و آزمایشگاه دندانپزشکی دارند. برخی از بیماران در صورت وجود گزینه‌های ارزان‌تر مانند پروتز متحرک، در خرج کردن پول برای پروتزهای دائمی مردد هستند. با این حال، با مراقبت مناسب، آنها می توانند مادام العمر و در دراز مدت هزینه کمتری داشته باشند.

پس از تجزیه و تحلیل وضعیت حفره دهان، مشخص می شود که کدام گزینه برای بیمار مناسب تر است. این درمان با در نظر گرفتن تعداد قطعاتی که باید تعویض شوند، محل خاص دندان های از دست رفته یا آسیب دیده و فضای اصلی لثه و استخوان فک، برای راحتی و بهبودی سریع طراحی شده است. پس از آن هزینه ها مشخص می شود.


متخصص پروتزهای دندان

وقتی کلمه پروتز را می شنویم احتمالاً به فکر یک اندام مصنوعی می افتیم که برای جایگزینی دست یا پای از دست رفته استفاده می شود. با این حال، از دست دادن دندان همچنان می تواند یک مشکل بزرگ باشد که نیاز به پروتز دقیق دارد. به طور معمول، دندان ها می توانند نیروی شدیدی را هنگام جویدن تحمل کنند. آنها همچنین از ویژگی های اصلی یک لبخند زیبا هستند. هنگامی که دندان ها شکسته یا از بین می روند، جایگزینی آنها نیاز به تجهیزات پیشرفته، مراقبت حرفه ای و توجه به زیبایی دارد.

دکتر. سعید میرزایی آموزش پیشرفته ترمیم دندان های از دست رفته یا آسیب دیده را در کنار سایر ساختارهای دهانی دیده است. و راه حل های جایگزین زیبایی و عملکردی دندان را ارائه می دهد. از ترمیم تاج تاج تا اصلاح کامل لبخند.

پروتز به نیازهای فردی هر بیمار بستگی دارد. زیرا ممکن است این نیازها با نیاز به ایمپلنت یا پروتز دندان یا تاج دندان متفاوت باشد. استفاده از آن بسیار گسترده است و شامل بسیاری از روش های پیاده سازی است.

بیشتر بخوانید: https://realtimedentist.com/1399/03/پروتز-دندان-بهترین-متخصص-پروتز-دندان-د/ 

[ بازدید : 99 ]

[ شنبه 20 خرداد 1402 ] 9:59 ] [ MXg54 ]

[ ]

ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]