به هیچ وجه تغییر متل قو در نهایت شما را نابود خواهد کرد


Free photo fish swimming in the sea bottom این دژ نظامی که برج و باروهایش همچنان پابرجاست و به بام شهرستان رامسر شهرت دارد، قلعهای در ارتفاع ۵۰۰ متری از سطح دریا و بر فراز کوهی با همین نام است که همگان را به تماشای چشم اندازی حیرت انگیز و پهنه وسیعی از دریا، سر سبزی زمینهای چای و شالی و کوههای اطراف دعوت میکند. این آبشار، آبشار لونک نام دارد و در 25 کیلومتری سیاهکل به دیلمان، در پارک جنگلی لونک واقع شده است. از آنجایی که رسیدن به این دره به کمی کوهنوردی و سنگنوردی نیاز دارد، بنابراین یک مقصد عمومی نیست. مثلا اگر می خواهید به جنگل نوردی یا کوهنوردی بروید حتما وسایل لازم را داشته باشید و به همراه یک راهنما راهی شوید. اگر به دریا علاقه دارید، میتوانید در ساحل این شهر از امکانات رفاهی استفاده کرده و از آرامش موجهای دریا لذت ببرید. یکی از مناظری که فقط در این پارک می توانید ببینید تعداد زیادی گراز در کنار جاده ا ی است که از مرکز پارک می گذرد. فقط نمای شهر پلکانی و آبوهوای بینظیر ماسوله نیست که مسافران را شیفته خود میکند. اگر قصد دیدن آبشار را دارید باید خود را برای یک پیادهروی طولانی اما نسبتا سبک آماده کنید. از لنگرود هم به چمخاله 10 دقیقه راه دارید. برای دسترسی به لیلاکوه از لنگرود می توانید به نخستین خیابانی که از سمت لاهیجان می آیید در سمت راست میدان فرمانداری وجود دارد وارد شوید که این خیابان شما را به لیلاکوه می رساند. بعد سمت راست بپیچید و تا رسیدن به جاده بلده به رویان رانندگی کنید. البته حواستان به قوانین راهنمایی و رانندگی باشد تا خدایی ناکرده حادثه ناگواری پیش نیاید.

رشته کوههای «دیار بکر» ترکیه و «آغری» یا همان آرارات با ارتفاع ۵۱۲۵ متری در نزدیکی مرزهای ایران و رو به جنوب، رشتهای از کوههای منحصر به فرد و فوقالعاده جالب و البته بسیار متفاوت با البرز و زاگرس و یا حتی کوههای منفرد آذربایجان را تشکیل میدهد. جواهرده در هر فصلی، طبیعتی متفاوت دارد که شما را مسحور زیبایی خود می کند. جواهرده روستایی است که در گذشته به همراه مردگان خود جواهرات به خاک میسپردند. روستای سنتی و ییلاقی جواهرده در دامنه کوه های پربرف "سماسوس" زیبایی های خود را به رخ می کشد. بهتر است دوربین همراه خود داشته باشید تا این طلوع بیمانند را از دست ندهید. در اطراف این آبشار بهقدری در شبها رطوبت بالاست که دائما احساس میکنید باران در حال باریدن است و تقریبا همه اجاره ون برای شمال بدون راننده جا خیس میشود. پل چوبی چمخاله یکی از زیباترین و دلکش ترین دیدنی های چمخاله محسوب می شود و در فضایی بسیار زیبا و سرسبز در دل جنگلی انبوه جا خوش کرده است. رود ارس نیز از درون دره کنار آن عبور میکند و مرز میان جمهوری اسلامی ایران و آذربایجان محسوب میشود.جالب است بدانید سه روستای ونهبین، حاجی امیر بالا و حاجی امیر پایین که پیرامون گردنه حیران قرار گرفتهاند، اهمیت حفاظتی سیاسی و جغرافیایی زیادی دارند. آبشار لاشو از 4 چشمهی دائمی سرچشمه میگیرد و از میان صخرهها و سنگها به صورت پلکانی به سمت پائین سرازیر میگردد. کاخ موزه گرگان یکی از کاخ های اختصاصی و سلطنتی این شهرستان است که قدمت آن به دوره پهلوی اول باز میگردد و دستور ساخت آن توسط رضاشاه صادر شده است.

ساختار آن بهصورت سنتی است و قدمت آن به دوران قاجار باز میگردد. عمارت فاضلی نیز از بناهای تاریخی و ارزشمند شهر ساری است که مربوط به دوره قاجار بوده است. دوازدهمین دوره جشنواره «سینماحقیقت» در حالی فردا به کار خود پایان میدهد، که برخی از رسانهها با مطرح کردن انتقاداتی از جشنواره و دبیر این فستیوال، سؤالهایی را مطرح کردهاند. به شما قول میدهیم زیباییهای این آبشار باعث شود در اولین برنامه شمالگردی خود سری به لوه بزنید و در این آبشار حسابی آببازی کنید. استان گیلان تقریبا اولین مقصد مسافرتی و تفریحی جمعیت مرکزی و شمال ایران است. موزه مردم شناسی کندلوس به عنوان اولین موزه روستایی در جهان است و سوژه های منحصر به فردی را در خود جای داده نظیر سند شهر سمنگان محلی که رستم فردوسی با تهمینه ازدواج می کند، کتاب خارستان سعدی، صدای مظفر الدین شاه و فونو گراف و نظایر آن و همچنین کتابهای خطی، نقاشی های پشت شیشه، اشیای فلزی، ظروف سفالی، سکه های باستانی و بافته های مردم روستاها بخشی از این مجموعه است. میتوانید از چالوس به سمت گیلان حرکت کنید و خود را به لنگرود برسانید. برای تهیه غذا باید قبل از رسیدن به دریاچه اقدام کنید. صرفکردن زمان در طبیعت اشتها را باز میکند؛ پس قبل از رسیدن به دریاچه حتماً غذا تهیه کنید. منوی رستورانها شامل انواع غذا است؛ اما سفر به شمال ایران و امتحاننکردن غذاهای شمالی، کار صحیحی نیست.

برای سفر به جنگل دالخانی چی باید برداری؟ راننده باید با سرعت و دقت مناسب در جاده خاکی رانندگی کند. بعد از مسافتی کوتاه باید از جاده فرعی به راه خود ادامه دهید و حدود 2کیلومتر را در خاکی رانندگی کنید. از سمت غرب کشور هم میتوانید اول به لاهیجان بروید ، بعد با 20 الی 25 دقیقه رانندگی به ساحل میرسید. ییلاق سوباتان در ارتفاعات کوه های تالش واقع شده است ، این ییلاق انقدر زیبا و دیدنی می باشد که وقتی وارد ان می شوید حس زنده بودن به شما دست می دهد ، هوای تازه روستا و دور بودن از فضای شهر و ارامش واقع شده در ییلاق همه این ها دلیلی برای سفر کردن به این ییلاق زیبا می باشد ، سوباتان روستایی از توابع بخش کرگان رود در شهرستان تالش واقع در شمال غرب استان گیلان است. برای خاطرهسازی در دریاچه باید به شمال ایران عزیزمان سفر کنیم. فاصله زمانی آن، تقریبا 4 الی 5 ساعت است و مسافتی بیش از 300 کیلومتر را باید طی کنید تا وارد این شهر شوید. و مقابل روستای پرن به مسیر فرعی جاده فیلبند وارد شوید. دریاچه های ایران مسیر خاص خود را دارند که گردشگران دریاچه را با مسیرش به بقیه معرفی میکنند. این جزیره زیبا شامل مجموعه تفریحی و گردشگری می باشد که امکانات و تجهیزات متنوعی را در اختیار گردشگران قرار می دهد و باعث شده افراد زیادی را جذب خود کند. بلندترین برج آجری جهان در طول سال رکوردار جذب گردشگر بوده و شمار زیادی از علاقمندان به میراث تاریخی و فرهنگی را به خود جذب کرده است و در اجلاس سی و ششم یونسکو در زمره میراث جهانی ثبت گردید. هر چه قدر که در مسیر جنگل جلوتر بروید، با پشت سر گذاشتن درختان انبوه، رفته رفته منظره دریا خود را نشان میدهد.

بعد از پشت سر گذاشتن پلههای قلعه رودخان گیلان، به یک در چوبی بسیار بزرگ خواهید رسید که ارتفاع آن بیش از سه متر است. دشت لار ۷۳ هکتار و ۵۰۰ متر مربع مساحت دارد. منبع عکس: eghamat24.comهتل زیارت با مساحت ۲۰۰۰ متر مربع در روستای زیارت در انتهای جاده زیبای ناهارخوران گرگان واقع شده است. این آبشار پلکانی است و حدود ۲۰ متر ارتفاع دارد. از شکار قوچها، میشها و مارالها جداً اجتناب کنید، زیرا از یک سو این حیوانات گنجینه طبیعی و ملی محسوب میشود و هم شکار آنها جریمه بسیار سنگینی دارد (طبق مقامات سازمان حفاظت محیطزیست، جریمه شکار هر رأس قوچ وحشی ۲۵ میلیون تومان میباشد). آنها را با خودتان ببرید و در سطل زباله بیاندازید. این کوه زیبا در امتداد سلسله ی جبال البرز قرار گرفته و از پایین تا بالای کوه منظره ای سرسبز را خواهید دید. این پل دارای ورودی ای می باشد که به خانه های محلی گیلانی شباهت داشته و یک حوض زیبایی مقابل ورودی آن قرار گرفته که با ماهی های تزئینی مزین شده است. در پائیز برگهای ریخته از بوتهها و درختان جلوهای دیگر به این دشت میبخشد و پرواز برگها در هوا یکی از دیدنیترین صحنههای آفرینش است.

چه چیزی می تواند لذت بخش تر از پرواز بر فراز طبیعت زیبا و تمیز چمخاله باشد؟ مسیری که برای دسترسی به لیلاکوه باید پشت سر بگذارید کمی دشوار است، اما هنگامی که چشمتان به طبیعت لیلاکوه می خورد تمام خستگی و دشواری مسیر از تنتان خارج می شود و روحتان سرشار از انرژی می شود. سفری که بدون بازدید از این مکان و منظقه ی گردشگری به گرگان باشد، عملا سفری ناقص و بدون دستاورد است که حتما از آن پشیمان خواهید شد و حسرت می خورید که چرا به این جاذبه ی دیدنی و مکان گردشگری سر نزدید. چنانچه ساکن شرق و شمال شرقی ایران هستید و میخواهید بهسوی این بهشت دلربا در گیلان سفر کنید، باید از طریق جادههای شمالشرقی بهسمت گرگان حرکت کرده و سپس وارد جاده ساحلی شوید و مسیر خود را به سمت غرب ادامه دهید تا به رامسر برسید. سلامت نیوز : 74 تن از اعضای هیات علمی دانشگاه های استان گلستان در مخالفت با ورود و رفت وآمد وسایل نقلیه و خودروها به "پارک جنگلی النگدره" گرگان نامه ای خطاب به استاندار گلستان امضا کردند و از او خواستند تا با همکاری و همدلی در این زمینه، مانع تخریب جنگلها بهعنوان سرمایههای ملی ارزشمند کشور باشد. آخرین حادثه ای که برای مسجد آدینه رخ داد برخورد صاعقه با درخت زبان گنجشکی که در کنار این مسجد قرار دارد بود که باعث آتش گرفتن مسجد شد. از آنجایی که بخش وسیعی از زمین های این شهر در کناره ساحل دریا قرار گرفته، باعث متمایز شدن آن نسبت به دیگر شهرهای شمالی شده و بسیار زیبا و دیدنی می باشد. حتی در این منطقه امکان اقامت مسافران هم وجود داره. سد لفور به دلیل نزدیکی به تهران در روزهای تعطیل و آخر هفته میزبان تعداد زیادی از مسافران تهرانی است، تهرانی ها غالبا با اجاره کلبه در لفور اقامتی کوتاه و شاد را سپری می کنند.

شهر نور در زمانهای گذشته به سبب موقعیت طبیعی و سوق الجیشی از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده است، وجود قلاع و استحکامات متعدد در این منطقه وکجور، مبین این ادعا است. یکی از جاهای دیدنی چمخاله که جزیره فلامینگو یا جزیره ارشیا نام دارد در منطقه ای ساحلی به نام گالشکام درشهر چمخاله می باشد. در ادامه تمامی تفریحات سرگرم کننده دهستان جواهرده را برای شما عزیزان نام برده ایم. پس از گشتزدن در یکی از پر بازدیدترینهای ایران، آدرس جواهرده را میپرسیم. پس از طی مسیر 20کیلومتری به یک اشتباه برخورد میکنید که آدرس درستترین مکان ممکن را به شما میدهد. در موزه مردم شناسی میتوانید مجموعهای از آثار فرهنگی، اسناد و ابزار تاریخی مربوط به چندین سال پیش را از نزدیک تماشا کنید. به رامسر بروید. از سه راه فلسطین عبور کنید. عبور از یک رودخانه در میانه راه، هیجان این مسیر را بیشتر کرده است. همراه ما باشید تا باهم در این منطقه زیبا گشتی بزنیم و جاهای دیدنی دیلمان را بشناسیم. اگر قصد بازدید و گردش در طبیعت لیلاکوه را دارید بهترین زمان فصل های بهار و تابستان می باشند. پس اگر علاقه دارید تا چند روزی زندگی اصیل روستایی را تجربه کنید روستای سرآقا سید بهترین مکان برای شماست؛ البته در روزهای گرم سال و ترجیحا تابستان. قایقهای پدالی در کنار یک مرکز خدمات رفاهی همیشه هست و اگر قلاب ماهیگیری دارید حتما با خودتان ببرید که اردک ماهش دریاچه ولشت خوشمزه است. اگر به این جنگلها سر زدید، مقداری به سکوت جنگل گوش جان بسپرید و از آن لذت ببرید. اگر به مناظر و اقامت در جاهای دیدنی گیلان علاقه دارید، حتما به این منطقه هم سر بزنید. در آخر اگر این مطلب برای شما مفید بود می توانید نظرات و پیشنهادات خود را برای ما بنویسید.

جنگل سخت سر نام خود را از نام قدیم رامسر گرفته است. از سوی دیگر در کتاب فرهنگ ادبیات فارسی دری نیز نام کوشیار گیلانی آمده و گفته شده است که وی رصدخانهای را به نام خود بنا کرد که کسی از مکان آن اطلاع ندارد. پیشنهادی که داریم این است که اگر قصد سفر به گردنه حیران با عبور از آن در فصل زمستان را دارید، حتما تجهیزات گرمایشی ضروری را با خود به همراه داشته و ابزارهای ایمنی مانند زنجیر چرخ را نیز فراموش نکنید. در سفر به قلعه رودخان کجا اقامت کنیم؟ «دیدارگاه میترایی قلعه کنگلو» (فارسی). قلعه ماران دیگر جاذبه توریستی نزدیک به شیرآباد است. برای رسیدن به قلعه باید از روستای طلاسر حدود 311 پله را تا بالای کوه طی کرد. در جنگل که قدم میزنید با هر قدم غم، مشکل و گرفتاری را گم میکنید؛ اما مراقب باشید گم نشوید. اگر به عکاسی علاقهمند هستید، پیشنهاد میکنیم که حتما در کنار ساحل و البته مناطق اطراف ساحل قدم بزنید و لحظات زیبای سفر خود را در این مناظر ثبت کنید. در تابستان درمای هوا به 10 تا 12 درجه میرسد که در نوع خود بیمانند است. بر اساس نظرات و امتیازات کاربران به این هتل به نظر میرسد که امکانات هتل کافی است و در نهایت پاکیزگی و نظم اداره میشود. با جاذبه های دریاچه آشنا شدید؛ حالا نوبت به اطراف دریاچه میرسد. چنانچه مایل به اقامت در این مکان باشید، سه گزینه پیش رو دارید: اجاره کردن خانه های محلی، گرفتن اتاق در هتل یا اقامت در مهمانسراهای شهرهای اطراف.

این مبالغ خرج احترام به طبیعت و محافظت از آن میشود. البته طبیعت بکر و زیبای گیلان شرایط کسب درآمد از گردشگری را برای مردم بومی این منطقه را فراهم کرده است. این منطقه به دلیل داشتن شرایط اقلیمی خاص و متنوع که در ابتدای مطلب اشاره کردیم میزبان تعداد بسیار زیادی از گونههای گیاهی مثل بلوط، افرا، انجیلی، ممرز، خرمندی، نمدار، توسکا، زبان گنجشک، انجیر، بارانک، توت، ملچ، ازگیل، زالزالک، ولیک، تمشک، تاغ، کاروان کش و … این جنگل پیچوخم بسیار دارد که اگر نابلد راه باشید، گم میشوید؛ پس حتماً از مسیرهای مشخص حرکت کنید. اگر علاقهمند به کمپینگ هستید، میتوانید در جنگل یا اراضی اطراف ساحل کمپ کنید. در بازدید از سرای باقری ها که معماری بومی و سنتی را می توانید به خوبی در آن مشاهده کنید، حس و حال با صفا و صمیمیت آن را نیز می توانید لمس کنید. البته در ابتدای مسیر چوبدستیهای ارزان دستساز مردم بومی برای راحتتر بالا رفتن از پلهها به فروش میرسد؛ با داشتن یک چوبدستی فشار کمتری به زانوهایتان وارد میشود. البته اگر با سرما مشکلی نداشته باشید، چه گلها و میوههای بهاری، چه برف سفید زمستانی، هیچ کدام در زیبایی این دریاچه تغیر ایجاد نمیکند. اما اگر برای دوستان و آشنایان خود میخواید سوغاتی از کلاردشت تهیه کنید، بهتر است به سراغ شیرینیهای کلاردشت بروید. درختانی که با از دست دادن برگ های خود هنوز هم چون سروی ایستاده اند و جاده ای پر از زیبایی های بی انتها را ایجاد کرده اند.

فلای برد در واقع وسلیه ای تفریحی آبی است که به یک جت اسکی متصل شده و فرد را با استفاده از فشار آب روی هوا معلق نگه می دارد و تفریحی بسیار هیجان انگیز می باشد که شما می توانید با مراجعه به جزیره ارشیا از این تفریح مهیج استفاده کنید. جزیره فلامینگو در کنار رودخانه ای قرار گرفته که باعث شده به دریای خزر متصل شود. قدمزدن در طبیعت بکر شمال و نفس کشیدن هوای دلنشین آن باعث نشاط و شادابی هر کسی میشود. یکی از زیباترین طبیعت هایی که در چمخاله وجود دارد طبیعت لیلاکوه می باشد. یکی از دلایل جذابیت طبیعت رامیان نزدیکی آن به جنگل های هیرکانی است. جانش هم از جنس عشق و علاقه بشر به طبیعت است. از جنس آدمکهای انیمیشن نیست؛ ولی جان دارد. کندلوس هیچ خوراکی مشهوری ندارد که بخواهیم در اینجا به آن اشاره کنیم، ولی در صورت تمایل میتوانید گیاهان دارویی، چهارمغز، سیب، هلو، جو و گندم را در این روستا تهیه کنید. این دریاچه از جنس نت نیست؛ ولی صدا دارد. صدای دریاچه از جنس آرامش و سکوت است. اکنون صدای آب، کرکننده است. یکی از این شهرها متل قو است. چه اشتباهی این قدر زیباست؟ زیباست. البته از این دست چشم انداز ها، تقریباً همه جای شمال، در ارتفاعات دیده می شه. علاوه بر این، خنکای مه شکل گرفته از روی دریا، عطر درختان و خاک بارانخورده در این فصل، حس و حالی بهیادماندنی دارد.برای سفر در فصل زمستان به پارک جنگلی سیسنگان باید با احتیاط عمل کرد. البته بهتر است که بیشتر وقت خود را برای لذتبردن از این طبیعت بکر صرف کنید اما گرفتن چند عکس بهعنوان یادگاری از این سفر لازم است. نظرات خود راجع به سفر امروز را با ما به اشتراک بگذارید. اگر صبح هنگام طلوع به دریاچه سفر کنید، میتوانید یکی از زیباترین نقاشیهای خدا را ببینید.

اگر فضای خصوصی بیشتری نیاز دارید، میتوانید ویلاها و خانههای روستایی را اجاره کنید و از مناظر آنها لذت ببرید. جمله «خاطرات شمال محال یادم بره» را همه ما به شوخی تکرار کردهایم؛ اما واقعاً خاطراتی هستند که محال است ما آنها را فراموش کنیم. هتل های 3 ستاره رامسر و هتل های 2 ستاره رامسر از جمله هتل های ارزان رامسر هستند. برای خرید تور ارزان رامسر چند انتخاب پیش رو دارید: اول اینکه میتوانید تورهای لحظه آخری رامسر را بخرید چون معمولا وقتی تورهای رامسر از لحاظ تعداد مسافر به حد نصاب نمیرسند تخفیف خوبی روی این تورها میدهند و تورهای لحظه آخری رامسر از جمله تورهای ارازن رامسر هستند. انتخاب آخر برای خرید تور ارزان رامسر این است که تور زمینی رامسر را خریداری کنید. در فصل هایی مثل پاییز و زمستان پروازهای رامسر و هتل های رامسر خلوت هستند و به همین دلیل است که میتوانید تورهای ارزان رامسر را خریداری کنید. سایر محصولاتی که میتوانید به عنوان سوغات روستای کندلوس برای دوستان و آشنایان خریداری کنید: جو، گندم، سیب، چهارمغز، هلو و گیاهان دارویی است. محمد میرزا کاشف السلطنه به عنوان یکی از مشروطه خواهان دوران قاجاریه و پهلوی، در سال ۱۲۴۴ متولد شده بود. شهر زیبای چمخاله به بعد از بندر انزلی به عنوان دومین شهر توریستی استان گیلان شناخته می شود. از استان مازندران سرسبز بگذریم تا به رامسر برسیم.

[ بازدید : 4823 ]

[ جمعه 14 مهر 1402 ] 18:13 ] [ MXg54 ]

[ ]

ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]