انواع مختلف دستگاه کپی


چه بخواهید فایل‌ها، اسناد یا عکس‌ها را چاپ کنید، انواع دستگاه‌های کپی راحتی و قیمت مقرون به صرفه را ارائه می‌دهند. انواع مختلفی از دستگاه های کپی در بازار وجود دارد که هر کدام دارای ویژگی های متفاوتی هستند. شناخت این دستگاه ها و ویژگی های آن ها به شما کمک می کند تا بر اساس نیاز خود بهترین مورد را برای چاپ انتخاب کنید از این رو در این مقاله به معرفی انواع دستگاه کپی پرداخته و نحوه استفاده از آنها را مورد بحث قرار داده ایم.

انواع دستگاه های کپی را بررسی کنید

بخش بزرگی از فعالیت سازمان ها، گروه ها و شرکت های مختلف به عملکرد دستگاه کپی بستگی دارد. بنابراین اطلاع از مشخصات فنی و کاربرد هر یک از این دستگاه ها کار با آن ها را برای کاربران آسان می کند. انواع مختلفی از دستگاه های کپی در اندازه ها، کاربردها و با ویژگی های مختلف موجود است. ماشین های دیجیتال، ماشین های تک رنگ یا تک رنگ، ماشین های رنگی،دستگاه کپی چندکاره، ماشین های آنالوگ و ماشین های رومیزی از جمله انواع مختلف دستگاه های کپی هستند که در این مقاله به آنها می پردازیم.

دستگاه های کپی دیجیتال

دستگاه های کپی دیجیتال یکی از انواع دستگاه های کپی هستند که علاوه بر کپی، امکان فکس، اسکن و پرینت را نیز دارند. این دستگاه‌ها از نظر عملکرد متفاوت هستند و معمولاً ظرفیت کاغذ و ابزار بیشتری برای آسان‌تر کردن فرآیندهای روزمره دارند. با وجود ویژگی های پیشرفته، استفاده از دستگاه های کپی دیجیتال آسان است. ضریب دیجیتال رایج ترین نوع است.

فقط کار سخت

دستگاه های کپی تک رنگ فقط از یک رنگ تونر استفاده می کنند، مشکی. به همین دلیل است که به آن تک رنگ یا تک رنگ می گویند. این دستگاه نوعی دستگاه کپی است که در ادارات استفاده می شود. آنها ظرفیت های مختلفی دارند، از حجم کم تا حجم بالا. برخی از مدل های دستگاه کپی تک رنگ می توانند 100 صفحه در دقیقه چاپ کنند. علاوه بر این، هر شرکتی می تواند از چنین ابزارهایی استفاده کند.

Litaljosritingif

دستگاه کپی رنگی نوع دیگری از دستگاه کپی است که کپی های رنگی تولید می کند. این دستگاه ها همچنین می توانند نسخه های سیاه و سفید را چاپ کنند و عموماً همه کاره هستند. دستگاه کپی رنگی دارای 4 درام و 4 کارتریج می باشد. برخی از مدل های این دستگاه ها دارای درام یا کارتریج بیشتری هستند. چهار رنگ اصلی یک دستگاه کپی رنگی شامل CMYK یا فیروزه ای است و دستگاه این رنگ ها را برای ایجاد رنگ های دیگر ترکیب می کند.

چندین عملکرد را کپی کنید

این نوع دستگاه کپی می تواند علاوه بر کپی، عملکردهای بسیار دیگری را نیز در اختیار شما قرار دهد. اخیراً تولیدکنندگان دستگاه های کپی سعی در افزایش تولید این نوع دستگاه های فتوکپی دارند. اسکن کپی؛ پرینت و فکس از وظایف اصلی دستگاه های کپی چندکاره هستند. حتی آخرین مدل های این دستگاه ها مجهز به اینترنت هستند و با اتصال آن ها به شبکه اینترنت دفتر خود، می توانید اسناد یا تصاویر را برای ارسال از طریق ایمیل اسکن کنید.

هرچه دستگاه کپی شما پیشرفته تر باشد، ویژگی های اسکن بیشتری دارید و می توانید با استفاده از اتصال USB یا اتصال بی سیم چاپ کنید. اگر دستگاه شما قادر به نصب نرم افزار مدیریت سفارشی است، حتی می تواند دستگاه های کپی را متصل کند.

قهوه اگر میز

دستگاه های کپی رومیزی آوافرهنگ دستگاه های کپی کوچکی هستند که در فضای کوچکی قرار می گیرند و حتی می توان آنها را روی میز قرار داد. این دستگاه ها می توانند ساده یا چند منظوره باشند. آنها معمولا برای کاغذ A4 طراحی می شوند. این ماشین ها نمی توانند کاغذهای اندازه A3 را مدیریت کنند. دستگاه‌های کپی که کاغذ A3 را می‌پذیرند معمولاً دارای پایه یا قسمتی هستند که می‌توان از آن به عنوان فضای ذخیره‌سازی استفاده کرد. می توانید دستگاه خود را طوری پیکربندی کنید که ماژول های سینی کاغذ اضافی را در خود جای دهد و اجازه دهید دستگاه به ارتفاع طبیعی خود برسد.

برش مشابه

اولین شکل رونویسی شبیه ساز آنالوگ است. سن آنها باعث می شود بیشتر از سایر دستگاه ها در معرض مشکلات و خرابی قرار گیرند. همچنین کپی این دستگاه ها مستلزم استفاده از قطعات متحرک بسیاری است. چاپگرهای آنالوگ از نور، آینه و لنز برای نمایش تصویری از سند روی صفحه استفاده می کنند. البته استفاده از این وسایل دیگر مرسوم نیست و در حال منسوخ شدن است. زیرا دریافت قطعات مختلف و پشتیبانی پس از فروش بسیار سخت است. بنابراین، شرکت ها و ادارات و سایر مشاغل مختلف نباید این مدل را خریداری کنند، به خصوص اگر در حال کار هستید. با خرید این دستگاه ها می توانید در هزینه خود صرفه جویی کنید، اما استفاده طولانی مدت مشکل ساز است.

[ بازدید : 275 ]

[ سه شنبه 30 آبان 1402 ] 14:34 ] [ MXg54 ]

[ ]

ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]