درب اتوماتیک بیمارستان


انواع مختلفی از درب اتوماتیک بیمارستانی برای حساس ترین محیط بیمارستانی طراحی شده است. درب های اتوماتیک جابجایی بین بخش های مختلف را آسان می کنند و نیازی به استفاده از دست برای باز و بسته کردن درب نیست. بنابراین این درب ها علاوه بر سهولت استفاده می توانند از سرب نیز ساخته شوند تا از انواع تشعشعات جلوگیری شود. علاوه بر این، برخی از مناطق بیمارستان از درهایی با سطح ورودی پایین استفاده می کنند. با ایپاکو همراه باشید.

ویژگی های مشترک درب های بیمارستانی چیست؟

انواع مختلفی از درب اتوماتیک بیمارستانی مورد استفاده قرار می گیرند، برخی از آنها را می توان در ساختمان های دیگر استفاده کرد، اما برخی برای استفاده در بیمارستان ها ویژه هستند.

انواع را می توان در بخش های مختلف مانند بخش مراقبت های ویژه، بخش رادیولوژی و پرتو و غیره استفاده کرد. درب ها دارای گزینه های باز و بسته شدن زیادی و لولاهای خاص خود هستند.

یکی از ویژگی های درب اتوماتیک بیمارستانی داشتن سطح گلوله ای در داخل آن است که امکان پرتوهای مورد استفاده در رادیولوژی، رادیوتراپی و ... را فراهم می کند. به داخل بیایند و تابش نکنند. این درب ها با توجه به فضای مورد استفاده در اندازه های مختلفی طراحی و ساخته می شوند.

یک سری درب اتوماتیک معمولی برای مقاطع ورودی و خروجی با لولاهای مختلف استفاده می شود.

یک نوع ورودی اتوماتیک بیمارستان

درب های اتوماتیک در بیمارستان ها بر اساس عملکرد درب به دسته های مختلفی تقسیم می شوند. درها بسته به محل نصب آنها متفاوت است. تمایز دیگر بر اساس نوع لولا و نحوه باز و بسته شدن در است.

باز کردن درب قالب گیری شده کرکره و ... و اکثر درب های مورد استفاده در محیط های مرتفع و برای درب های ورودی درب اتوماتیک شیشه ای می باشد. انواع مختلفی از پنجره های اتوماتیک کشویی وجود دارد. این درب ها برای درب های دپارتمان، درب های CCU ICU و ... کاربرد دارند.

درب های اتوماتیک کشویی شامل:

- دارای 2 تیغه ثابت و 2 تیغه متحرک.

- دو لولا متحرک وجود دارد

- تیغه های ثابت و تیغه های متحرک وجود دارد.

- دارای لولا ثابت

بسته به عرض بخش ورودی، نوعی را قرار می دهند که متناسب با آن بخش باشد. این نوع درب در هر جای بیمارستان و در ورودی بخش ها قابل استفاده است.

از انواع دیگر درب های اتوماتیک بیمارستانی برای بخش هایی مانند داروسازی و آزمایشگاه ها استفاده می شود. این پورت ها ضریب نفوذ بسیار پایینی دارند و در نتیجه از ورود مواد ریز و گرد و غبار به این قسمت های حساس جلوگیری می کنند.

درب های فلزی اتوماتیک مورد استفاده در بیمارستان ها به دلیل وزن زیاد باید از موتورهای قوی برای جابجایی آنها استفاده کرد. تعمیر درب اتوماتیک


مزایای استفاده از درب های اتوماتیک برای بیمارستان ها

با توجه به اینکه بیمارستان محیط حساسی است و تردد افراد از طبقات مختلف علاوه بر رعایت بهداشت بسیار زیاد است، باید سعی شود از وسیله ای استفاده شود که استفاده از دست را کاهش دهد. بنابراین درب اتوماتیک بیمارستان برای این محیط بسیار ضروری است. این درب ها برای حمل و نقل بیمارستانی بهینه شده اند، جایی که سرعت در برخی مواقع مهم است و همچنین در زمینه بهداشت نیز اهمیت دارد. در چنین شرایطی رفت و آمد بیماران آسان است.

استفاده از درب های اتوماتیک در مکان های پرتردد مانند بیمارستان ها امکان باز شدن درب را تنها در مواقع ضروری می دهد و باعث صرفه جویی زیادی در مصرف انرژی می شود.

این درب ها دارای سنسور هستند و با نزدیک شدن به آنها به سرعت باز می شوند و عبور را آسان و سریع می کنند.

در بخش هایی مانند ICU، CCU که عبور و مرور افراد مختلف ممنوع است، می توان از درب اتوماتیک بیمارستان استفاده کرد، سنسوری که در یک سمت کار می کند. بنابراین هنگام ورود به این قسمت ها باید با دکمه یا ریموت کنترل باز شود که با استفاده از آن می توان خطوط را کنترل کرد.

انتخاب، خرید و نصب درب اتوماتیک و کشویی بیمارستانی

معمولاً تهیه تجهیزات و ملزومات بیمارستانی بر عهده بخش پیمانکاری این مناطق است. انتخاب و خرید درب اتوماتیک بیمارستانی معمولا به تعداد زیاد سفارش و خرید می شود. قبل از انتخاب درب، کارشناس با بررسی تک تک دپارتمان ها، انواع درب های لازم را با توجه به نوع دپارتمان و عرض ورودی تعیین و سفارش می دهد.

بسته به نوع درب اتوماتیک بیمارستان که در موارد فوق بررسی شد، اقلام مختلفی انتخاب و خریداری می شود.

نصب درب های اتوماتیک و کشویی که در مکان های مختلف بیمارستان نصب می شوند معمولا توسط شرکت ها و مراکز تجاری این درب ها انجام می شود. به طور معمول هزینه نصب درب در صورتی که توسط کارشناسان شرکت بازرگانی انجام شود رایگان است و این مراکز دارای خدمات پس از فروش نیز می باشند.

بازرسی و تعمیر دوره ای این درب ها نیز گاهی انجام می شود که معمولا توسط تیم بیمارستان و در صورت نیاز انجام می شود.

این نوع درب از یک مرکز تولید و فروش معتبر خریداری می شود. انتخاب برند خوب تاثیر زیادی در عملکرد محصول دارد و در صورت انتخاب برند مرغوب بدون شک عمر مفید درب و عملکرد مناسب آن طولانی خواهد بود.

[ بازدید : 98 ]

[ شنبه 29 ارديبهشت 1403 ] 9:33 ] [ MXg54 ]

[ ]

ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]