انواع سنسورها و کاربردها در برق صنعتی


انواع سنسورها و کاربرد آنها در برق صنعتی از موضوعاتی است که در این آموزش در کلنجی به آن می پردازیم، پس از مطالعه این آموزش به بررسی انواع سنسورها و کاربرد آنها می پردازیم.

سنسور چیست؟

در صنعت برای تکمیل فرآیند یا رسیدن محصول به مرحله نهایی در خط تولید، سریعتر و دقیق تر شدن فرآیند در کارخانه ها و غیره، نیاز به تجهیزاتی است که محصول را تولید می کند. و یا پردازش می کنند که به صورت خودکار و به ترتیب و دقتی که می خواهیم برای ما کار کنند، بنابراین در جاهای مختلف دستگاه ها سنسور یا سنسورهایی قرار می دهیم تا کار مورد نظر ما بر اساس نیاز ما انجام شود.

وظیفه سنسور در صنعت فرمان دادن به ورودی است یعنی وقتی دستگاه در مدار است فرمان را به پردازنده می دهد که شامل plc، شمارنده، کنترل کننده دما و ... است و پردازنده صادر می کند. دستور. با کنتاکتور یا رله به طوری که مثلاً موتور الکتریکی در آن زمان کار می کند و این فرمان را به سرعت ایجاد می کند.

انواع سنسورها و کاربرد آنها

انواع سنسورها و کاربرد آنها در برق صنعتی چیزی است که در ادامه به بررسی آن می پردازیم، می دانید که سنسورها در انواع و مدل های مختلف در صنایع الکترونیک، برق و برق صنعتی و سایر صنایع موجود هستند، همانطور که گفتیم انواع سنسورها و آنها کاربردها در برق صنعتی بیایید به روشی ساده به کاربرد آن در انرژی نگاه کنیم. برای اطلاع از قیمت سنسور صنعتی با الکتنو تماس بگیرید.


ابتدا انواع سنسورهای پرکاربرد را ذکر می کنیم و سپس به طور مختصر با کاربرد آنها در برق صنعتی آشنا می شویم.

سنسور موقعیت مجاورتی

سنسور مجاورت مغناطیسی

سنسور مجاورت القایی

سنسور مجاورت خازنی

سنسور مجاورت نوری

سنسور مجاورت نوری با کابل فیبر نوری

سنسور فاصله اولتراسونیک

سنسور موقعیت الکترومکانیکی دیجیتال

انواع سنسورها و کاربرد آنها در برق صنعتی

سنسور تشخیص موقعیت مجاورت

این سنسور تشخیص می دهد که چیزی در جلوی آن وجود دارد و بدون تماس مستقیم این کار را برای ما انجام می دهد (معمولاً از سنسورهایی با تماس فیزیکی مانند سوئیچ های محدود برای کاهش حرکت استفاده می شود)

سنسور مجاورت مغناطیسی

این نوع سنسور به میدان الکترومغناطیسی اعم از الکتریکی یا دائمی پاسخ می دهد و اگر مثلاً جلوی آن آهنربا بگذاریم و این سنسور یک LED روی آن نصب شده باشد تا عملکرد خود را نشان دهد کار می کند.

تصویربرداری رزونانس مغناطیسی به طور گسترده در عملکرد ریه استفاده می شود. برای خرید از سایت 1688 کلیک کنید.


سنسور مجاورت القایی

این سنسور عملکرد خود را در حضور اجسام رسانا نشان می دهد و اگر هر فلز رسانایی را در مقابل آن قرار دهیم سنسور در خروجی پالس می دهد.

این سنسور دارای LED برای نمایش عملکرد نیز می باشد.

سنسور مجاورت خازنی

تمامی اجسام فلزی و غیرفلزی توسط حسگر مجاورتی خازنی قابل تشخیص هستند، این سنسور یکی از پرکاربردترین سنسورها است و تنها یک محدودیت دارد، یعنی این سنسور می تواند تا فاصله حداکثر 60 میلی متری کار کند که به آن می گویند. فاصله کلیدی

سنسور مجاورت نوری

این سنسور از دستگاه های ردیاب الکترونیکی استفاده می کند و برای این منظور از نور قرمز یا قرمز مادرون استفاده می کند، این سنسورها عمر طولانی دارند، از مزایای این سنسور می توان به پایداری، برد وسیع و موقعیت یابی دقیق اشاره کرد، عیب آن عدم تشخیص اجسام شفاف است.

سنسور مجاورت نوری با کابل فیبر نوری

این همان سنسور نوری است که در بالا توضیح داده شد، اما با این تفاوت که هر دو سر سنسور از طریق کابل فیبر نوری به بدنه سنسور متصل می شود و معمولاً در جاهایی که در دسترس نیست استفاده می شود. کافی. فضایی برای سنسور نوری

سنسور مجاورت اولتراسونیک

این نوع سنسور بر اساس عملکرد آن امواج صوتی است. و با توجه به تولید صدا فعال یا غیرفعال می شود.

سنسور موقعیت الکترومکانیکی دیجیتال

همانطور که از نام این سنسور پیداست، این سنسور از نیروهای مکانیکی و الکتریکی، نیروی مکانیکی برای تعیین موقعیت و نیروی الکتریکی برای فرمان دادن به دستگاه برای پاسخگویی استفاده می کند. این سنسور معادل میکرو سوئیچ یا لیمیت سوئیچ است.

[ بازدید : 10 ]

[ شنبه 26 خرداد 1403 ] 18:53 ] [ MXg54 ]

[ ]

ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]