بررسی وردپرس 5.6 و ویژگی های آن


وردپرس 5.6 و وردپرس نسخه جدیدی را در سال 2020 راه اندازی کردند. این نسخه با نام مستعار SIMON شناخته می شود. این نام متعلق به نوازنده افسانه ای نینا سیمون است که آهنگ های معروفی مانند "Feeling Good"، "Young 'Talented'، Black" و "Four Women" را خوانده است.

جالب است بدانید که وردپرس همیشه یک آپدیت اصلی و سپس آپدیت های جزئی را در تاریخ های مختلف ارائه می کند تا نسخه اصلی وردپرس را که زیرمجموعه ای از آپدیت های اصلی به نام نسخه متنی است، برطرف کند. ویژگی ها را با شما در میان می گذاریم، می توانید زیربخش های آن را در قسمت دانلود دریافت کنید، خلاصه مطالب شعبه را به روز می کنیم. وبلاگ خود را دنبال کنید

وردپرس

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا برای ایجاد و ایجاد وب سایت ها و وبلاگ ها است که در آن می توانید محتوای وب سایت خود (متن، ویدیو، تصاویر و هر چیز دیگری) را با استفاده از این سیستم نرم افزاری وب مدیریت کنید.


روز وردپرس

وردپرس در ابتدا فقط یک سیستم وبلاگ نویسی رایگان بود که ویژگی های خوبی را برای وبلاگ نویسان فراهم می کرد، سپس به عنوان یک سیستم مدیریت محتوا یا نرم افزار متن باز (PHP) برای مدیریت محتوا.محتوای صفحات وب معرفی شد.

وردپرس به زبان برنامه نویسی PHP نوشته شده و توسط MySQL پشتیبانی می شود. همچنین یک نسخه از PostgresKival وجود دارد، این سیستم کاملا رایگان و متن باز است.

وردپرس ادامه پروژه موفق b2 است که در سال 2003 تاسیس شد. نام وردپرس توسط Christian Slack یکی از دوستان Matt Molnog (توسعه دهنده اصلی وردپرس) معرفی شد و از آن روز تا کنون وردپرس به محبوب ترین و پرکاربردترین ابزار برای ساخت وبلاگ و میزبانی سایت تبدیل شده است. .

در حال حاضر بیش از 76 میلیون وب سایت در سراسر جهان بر روی این CMS اجرا می شوند.

به روز رسانی وردپرس

همانطور که گفته شد وردپرس یکی از سازندگان وب سایت پیشرو در جهان است، بسیاری از مدیران وب سایت ها و وبلاگ های حرفه ای با این CMS ساخته اند. ما مقاله ای در مورد به روز رسانی ها و ویژگی های آن برای شما ایجاد خواهیم کرد، اما به طور کلی اولین به روز رسانی این CMS به سال 2003 برمی گردد، زمانی که اولین نسخه وردپرس شامل یک رابط مدیریتی جدید، یک قالب جدید و ایجاد یک قالب سازگار با XHTML بود. با 1.1 (تصویر زیر متعلق به نسخه 1.1 وردپرس است).


Prif gangen WordPress 5.6 ko WordPress (Simon)

WordPress Mods 5.6 یکی از نسخه‌های اصلی این CMS است که تغییرات زیادی در آن اعمال شده است، یکی از این ویژگی‌ها یک پس‌زمینه کاملاً جدید پیش‌فرض به عنوان بوم شما، از یک سری بلوک است که می‌توان با قلم مو رنگ آمیزی کرد. حمایت کردن.

این بلوک های جدید به شما کمک می کند تا بدون استفاده از ابزارهای تخصصی صفحات فرود را طراحی کنید، قدرت این قالب های از پیش طراحی شده چندین برابر شده است و کار را برای شما آسان می کنند.

انعطاف پذیری بیشتر

صفحات خود را با ابزار وردپرس 5.5 طراحی کنید که به شما امکان می دهد طرح های خود را با یا بدون کد ویرایش کنید.

بلوک تک ستونی؛ ترکیب ستون ها و عرض ها؛ هدرها و ویدیوها با عرض کامل را می توان در قالب جلد بلوک طراحی کرد. ایجاد تغییرات ساده و آسان یکی از بهترین ویژگی های نسخه جدید است.


الگوهای بلوک بیشتر

در برخی از تم ها، قالب های بلوک از پیش پیکربندی شده برای چیدمان صفحات استاندارد در سایت گنجانده شده است. این بلوک های از پیش ساخته شده بسیار ساده و آسان برای استفاده هستند و با چند کلیک قابل کنترل هستند. علاوه بر این، می توانید امکانات را برای کاربران سایت محدود کنید

گزینه ای برای زیرنویس برای فیلم ها و فیلم ها

یکی دیگر از ویژگی های اضافه شده به وردپرس به شما کمک می کند زیرنویس را به ویدیوی خود اضافه کنید، می توانید آن را در پست یا صفحه خود آپلود کنید و زیرنویس اضافه کنید، این کار را برای هرکسی که به زیرنویس نیاز دارد بسیار آسان می کند.


تم پیش فرض برای وردپرس 2021

قالب دو هزار و بیست و یک قالب پیش فرض در نسخه جدید وردپرس است، این قالب یک بوم خالی برای تحقق ایده های شماست و ویرایشگر بلوک بهترین ابزار برای توسعه این ایده ها است. در عرض چند ثانیه می توانید طرح های مختلف را تست کرده و یک قالب زیبا پیاده سازی کنید.

علاوه بر این، این تم پیش فرض دسترسی را در قلب وب سایت شما قرار می دهد. این دستورالعمل‌ها با دستورالعمل‌های دسترسی آماده وردپرس مطابقت دارند و چندین استاندارد خاص دیگر دستورالعمل‌های دسترسی به محتوای وب (WCAG) 2.1 را در سطح AAA ارائه می‌کنند. وقتی محتوای قابل دسترسی ایجاد می‌کنید و افزونه‌هایی را انتخاب می‌کنید که در دسترس هستند، به شما کمک می‌کند تا سطح بالاتری از استانداردهای دسترسی را رعایت کنید.

رنگین کمانی از رنگ های پاستلی ملایم

این مدل برای سال مناسب است، طیف گسترده ای از پالت های رنگی ژل از پیش انتخاب شده را در اختیار شما قرار می دهد و استانداردهای AAA را برای کنتراست مطابقت دارد.

همچنین می‌توانید رنگ پس‌زمینه را برای طرح زمینه یا خط‌مشی رنگ وب‌سایت خود انتخاب کنید، و موضوع، رنگ‌های متن سازگار با قابلیت دسترسی را برای شما انتخاب می‌کند.


این به روز رسانی برای همه است.

توسعه سیستم به روز رسانی خودکار

برای سال ها، فقط توسعه دهندگان می توانستند وردپرس را به طور خودکار به روز کنند. اما اگر اکنون آماده به‌روزرسانی خودکار هستید، اکنون این گزینه را در داشبورد خود دارید! به روز رسانی یک وب سایت موجود؟

بیانیه دسترسی

حتی اگر در این زمینه متخصص نیستید، می توانید به راحتی سایت خود را با چند کلیک به روز کنید و دیگران را از تعهد سایت خود به دسترسی به اطلاعات آگاه کنید.

عملکرد جدید این افزونه شامل فرمت های کپی-ویرایش، به روز رسانی-ویرایش و انتشار است که برای پشتیبانی از تمام بخش ها و حوزه های قضایی مختلف طراحی شده است.

افزونه کاربردی جدید شامل نسخه ای از الگو است که می توانید آن را ویرایش و منتشر کنید و برای پشتیبانی از زمینه ها و حوزه های قضایی متعدد نوشته شده است.


مدل داخلی

اگر هنوز فرصت بازی با الگوهای بلوک را نداشته‌اید، اکنون همه تم‌های پیش‌فرض با طیف گسترده‌ای از الگوهای بلوک ارائه می‌شوند که به شما این امکان را می‌دهد تا با کمترین تلاش بر طرح‌های پیچیده تسلط داشته باشید. قالب ها را به دلخواه با کپی، تصاویر و رنگ ها مطابق با وب سایت خود سفارشی کنید.

برای توسعه دهندگان

احراز هویت REST API با رمز عبور برنامه

API ها ارتباط بین سرویس ها و سایت های مختلف را فراهم می کنند و وردپرس 5.6 توانایی تعریف رمزهای عبور API را اضافه کرده است. برنامه ها و سرویس های شخص ثالث می توانند به طور یکپارچه و ایمن به سایت شما متصل شوند، و ویژگی جدید REST API به شما امکان می دهد ببینید کدام برنامه ها به وب سایت شما متصل می شوند و فعالیت آنها را پیگیری کنید.

پشتیبانی از PHP 8 بهبود یافته است

این به روز رسانی وردپرس اولین قدم به سمت پشتیبانی اصلی وردپرس برای PHP 8 است. اکنون زمان خوبی است تا برای محصولات، خدمات و سایت های وردپرس خود برنامه ریزی کنید تا از آخرین نسخه PHP پشتیبانی کنند.


جی کوئری

به روز رسانی جی کوئری در وردپرس در سه نسخه 5.5، 5.6 و 5.7. وقتی به اواسط این فرآیند رسیدیم، افزونه jQuery Update Test را اجرا کنید تا قبل از زمان خطا، صفحات خود را بررسی کنید.

افزونه Test jQuery Updates را دانلود کنید

اگر در چیدمان وب سایت خود با مشکل مواجه شدید (مثلاً اسلاید کار نمی کند، دکمه خراب است)، افزونه jQuery Migrate را نصب کنید.

شما می توانید برداشت خود را از این به روز رسانی در قسمت نظرات همین مقاله با ما در میان بگذارید. ما سعی خواهیم کرد به سوالات شما پاسخ دهیم

این آپدیت در زمان انتشار از 38 زبان پشتیبانی می کند. مترجمان وردپرس سخت کار می کنند تا اطمینان حاصل کنند که زبان های بیشتری در این هسته گنجانده شده است.

ادامه: https://blogten.ir/wordpress-5-6/

[ بازدید : 29 ]

[ سه شنبه 16 خرداد 1402 ] 10:26 ] [ MXg54 ]

[ ]

ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]