جاهای دیدنی مشهد، جاهایی که تا به حال ندیده اید


ترگبه، شروعی سرسبز از دیدنی های مشهد

طرقبه می تواند بهترین نقطه شروع برای دیدن جاهای دیدنی مشهد در فصل پاییز باشد. این ویلا در دره ای آرام واقع شده و باغ های اطراف آن شما را برای چند ساعت زندگی شهری را فراموش می کند. مردم محلی می گویند ترگاهبه به معنای مکان بزرگ است و منظره ترگاهبه معنای نام آن را ثابت می کند. بازدید از این منطقه در فصل پاییز به شدت توصیه می شود. برای آشنایی با جاذبه ها توریستی مشهد از سایت گردشی تاپ دیدن فرمایید.


زیبایی های ترگبه

پارک جنگلی یکی از آن مکان های جالب در مشهد است که نباید از دست بدهید. دیدن این حجم از محوطه سرسبز و پردرخت مشهد شگفت انگیز است. سد گلستان یکی از مهم ترین مکان های دیدنی است که بر روی رودخانه گلستان ساخته شده است و مناظر زیبایی را به ویژه در فصل بارندگی به نمایش می گذارد.

غذای ترگابا را از دست ندهید

وجود باغ‌های نارگیل فراوان، فسنجان را به یکی از مهم‌ترین غذاهای منطقه تبدیل کرد. اما با وجود اینکه فسنجان و دیزی محبوب ترین غذاهای این مکان هستند، گردشگران زیادی برای چشیدن طعم لذیذ شیشلیک به طرقبه سفر می کنند. غذاهای مخصوص این منطقه گوشت بره، گاو و استخوان است.

آرامگاه فردوسی، محل دفن شاعر نامدار ایرانی

آرامگاه فردوسی نیز مانند شاهنامه شکوه و زیبایی خاص خود را دارد. آرامگاه شاعر پرآوازه فارسی زبان در مکانی زیبا و در حدود 30 دقیقه از مرکز شهر مشهد واقع شده است. هوشنگ سیحون معمار این بنای مرمری است و گفته می شود طرح او از مقبره کوروش الهام گرفته شده است.

قسمت های مختلف آرامگاه فردوسی از مکان های گردشگری مشهد

موزه فردوسی در داخل ساختمان مکعبی شکل مقبره قرار دارد. سالن های داخلی ممکن است شما را به یاد زیباترین کاخ های جهان بیاندازند. علاوه بر آرامگاه اصلی فردوسی، بخشی از موزه آثار تاریخی یافت شده در توس است. مهدی آهوان، سومین شاعر نوگرای ایرانی نیز در میدان مزار (آرامگاه شاعران توس) به خاک سپرده شده است.

بازار رضا هم خرید و هم بازدید

بازارهای محلی هر شهر از جاذبه های اصلی محسوب می شوند. بازار رضا نوستالژیک ترین مرکز خرید است که در آن می توانید انواع کالاهای ضروری را خریداری کنید. این بازار با دو راهروی مجاور و تقریباً 1700 مغازه یکی از پرطرفدارترین دیدنی های مشهد است. تسبیح ها، مهرها و سوغاتی های رنگارنگ مملو از عطر زعفران و شیرینی، شما را با تصویری زیبا و رنگارنگ از بازار رضا به یادگار می گذارد.

مشهد تجربه ای هیجان انگیز در سرزمین موج های آبی است

تفریح ​​در پارک آبی که تا سال 2010 بزرگترین پارک آبی آسیا است برای همه گردشگران جذاب است. اگر به شنا علاقه ندارید، این مجموعه می تواند شروع خوبی برای ورود به این منطقه باشد. بهتر است یک روز کامل را در پارک آبی کشور موج آبی بگذرانید تا از همه فرصت های هیجان انگیز برخوردار شوید. قیمت بلیت بزرگسالان برای قسمت صبح 35000 تومان و برای قسمت عصر 25000 تومان است.

اسکی روی آب در پارک آبی ایران

اکنون که به دنبال تفریحات آبی هستید، از پارک آبی ایران دیدن کنید. این مجموعه نسبت به سایر پارک های آبی مشهد جدیدتر است و به همین دلیل می توانید امکانات مدرن تری را در آن پیدا کنید. یکی از این تفاوت ها پرش آب و رودخانه جاری است که تصویر بازی در طبیعت را زنده می کند. پارک آبی یکی از محبوب ترین جاذبه های مشهد است که آدرنالین را در رگ های شما جاری می کند.

موزه نادری یادگاری از شاه محبوب افشاریان

مجموعه تاریخ نادری یکی از مکان های توریستی مشهد است که بخشی ارزشمند از تاریخ را به شما نشان می دهد. برجسته ترین تصویر این مجموعه مجسمه نادرشاه سوار بر اسب به همراه تعدادی از سربازانش است.


سالن اصلی مجموعه کمیاب

در موزه نادری دو تالار اصلی وجود دارد. سالن اول زندگینامه افشار است. انواع لباس ها و سلاح های مربوط به آن دوران به همراه تصاویری از جبهه های جنگ نادرشاه در این سالن قرار داده شده است. تالار دوم مربوط به زندگی نادرشاه افشار است. شمشیر، تاج و نسخ خطی مهم را در این تالار ببینید.

کلات نادری یکی از بهترین جاهای دیدنی مشهد است

کلات یکی از جاهای دیدنی مشهد است که در میان ارتفاعات کوهستانی قرار دارد. این شهر به دلیل کوه های اطراف یکی از امن ترین شهرها در گذشته بوده است. این دژهای تسخیر ناپذیر و تپه‌ها دلیل بر ساختن برج خورشید در کلات از جمله برج نادری توسط نادرشاه است. کلات در مجموعه روستای کلات کمیاب است.

با تاریخ کلات آشنا شوید

علاوه بر طبیعت کلات که می تواند ساعت ها شما را مجذوب خود کند، تاریخچه این منطقه نیز بسیار غنی است در سال های اخیر کاوش های باستانی زیادی در اطراف برج خورشید انجام شده است قرن ها پیدا شد، که می توانید در موزه شهر ببینید نه تنها از روغن و چسب!

باغ گیاه شناسی، مجموعه ای از گیاهان کمیاب در جهان

این مجموعه زیبا از گیاهان باغ گیاه شناسی مشهد است. هر گیاهی را که تصور کنید در باغ گیاه شناسی مشهد یافت می شود. در 58 سال گذشته 11 مجموعه در این مجموعه ایجاد شده است که هر کدام درختانی از اقلیم های مختلف را پوشش می دهد. بهترین قسمت این مجموعه، قسمت مربوط به حفظ گیاهان دارویی است که حدود 400 نوع ژنتیکی در آن نگهداری می شود.

پاییز بازار گرم باغ مشهد

هر ساله در فصل پاییز جشنواره گل های داوودی در این مجموعه برگزار می شود. دیدن 700 نمونه گل داوودی از نقاط مختلف جهان، پاییز شما را رنگارنگ تر می کند.

شاندیس، توریستی ترین اقامتگاه مشهد

منطقه شاندیز به دلیل قرار گرفتن در مسیر جاده مشهد به مکانی تفریحی و تفریحی برای گردشگران و یکی از بهترین مکان های دیدنی مشهد تبدیل شده است. اختلاف دمای این منطقه با مشهد حدود 4 تا 5 درجه است. باغات میوه و طبیعت منطقه آن را به یکی از بهترین مکان های دیدنی مشهد تبدیل کرده است.

[ بازدید : 13 ]

[ جمعه 31 فروردين 1403 ] 10:10 ] [ MXg54 ]

[ ]

ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]