همه چیز درباره افتتاح حساب بانکی در ترکیه


اگر می خواهید در ترکیه زندگی کنید یا حتی سرمایه گذاری کنید، باید حساب بانکی خود را در ترکیه افتتاح کنید. افتتاح حساب بانکی در ترکیه بسیار ساده و آسان است و هرکسی در صورت داشتن مدارک لازم می تواند این کار را انجام دهد. اگرچه این فرآیند ممکن است از بانکی به بانک دیگر متفاوت باشد، اما به طور کلی مراحل استانداردی وجود دارد که باید دنبال شوند. در این برنامه MTC Home، ما تمام اطلاعات مورد نیاز برای افتتاح حساب بانکی در ترکیه را در اختیار شما قرار می دهیم.

اهمیت افتتاح حساب بانکی ترکیه

افتتاح حساب بانکی در ترکیه یکی از اولویت های اصلی شهروندان یا بازدیدکنندگان ترکیه است. ترکیه یک کشور توریستی بسیار جذاب است که در سال های اخیر تعداد زیادی سرمایه گذار خارجی را به خود جذب کرده است. از سوی دیگر، هدف این کشور تبدیل شدن به یک مرکز تجاری جهانی و به ویژه یک مرکز لجستیک برای اروپا با داشتن بزرگترین سیستم های بانکی در منطقه است. به همین دلیل، به مقصد مورد علاقه بسیاری از سرمایه گذارانی تبدیل شده است که به دنبال خدمات بانکی و فرصت هایی برای انجام تجارت خود هستند. به‌ویژه سیستم بانکی ترکیه یکی از ساده‌ترین سیستم‌ها برای دریافت حساب بانکی شخصی، با وجود رفتار واضح این کشور است.

اهمیت داشتن حساب بانکی برای کسانی که قصد سفر یا اقامت دائم در ترکیه را دارند از همان ابتدا آشکار است، زیرا شبکه خدمات این کشور ارتباط تنگاتنگی با سیستم بانکی دارد که مبتنی بر زندگی روزمره افراد در فعالیت های مختلف است. مانند خرید، حقوق، فاکتور و کوچکترین جزئیات کسب و کار منعکس می شود. برای افتتاح حساب با شرکت مهاجرتی تماس بگیرید.

افتتاح حساب بانکی غیر مقیم در ترکیه

اتباع خارجی که دارای مجوز کار یا اقامت در ترکیه هستند می توانند با مراجعه به بانک مورد نظر خود بدون هیچ محدودیتی در ترکیه حساب بانکی باز کنند. برخی از بانک ها ممکن است بدون اقامت و تنها با گذرنامه صاحب حساب، بپذیرند و این بستگی به سیاست های هر بانک و شرایطی دارد که تعیین می کند. اما شرایط خاصی در رابطه با سیستم عامل هر بانک و میزان پولی که فرد خارجی می خواهد سپرده گذاری کند وجود دارد که ماهیت رابطه بین بانک های ترکیه را مشخص می کند. برای افتتاح حساب بانکی در ترکیه بدون اقامت، مدارک زیر مورد نیاز است:

پاسپورت ترجمه شده محضری

اسناد پشتیبانی مانند پرداخت های مفید از کشور مبدا

شماره شناسایی مالیاتی ترکیه

سرمایه گذاران غیر مقیم می توانند تحت شرایط خاصی در ترکیه حساب غیر مقیم باز کنند و کارت خودپرداز داشته باشند. با این حال، آنها باید یک شماره شناسایی مالیاتی دریافت کنند. برخی از بانک ها و شعب ممکن است از شما بخواهند که برای افتتاح حساب بانکی در ترکیه بدون مجوز اقامت، سپرده گذاری کنید. اگر مبلغی که می خواهید سپرده گذاری کنید زیاد باشد، بانک ها می توانند شرایط را تغییر دهند. یک نگرش مثبت می تواند همه چیز را در مذاکرات ایجاد کند.

آیا امکان افتتاح حساب بانکی برای افراد غیر مقیم وجود دارد؟

در ترکیه، خارجی ها می توانند به چهار روش حساب بانکی باز کنند. در زیر به بررسی مختصر هر یک از این روش ها می پردازیم.

افتتاح حساب در محل سکونت

تمامی افراد مقیم ترکیه می توانند با ارائه کیملیک ترکیه، نفس کارت (اداره ثبت احوال ترکیه) و قبض آب، برق یا گاز (به نام متقاضی افتتاح حساب) برای افتتاح حساب اقدام کنند. همچنین اگر می خواهید در برخی از بانک های ترکیه حساب باز کنید، باید شماره موبایل (که متعلق به یکی از اپراتورهای ترکیه است) وارد کنید.

بانک ایش و ضریم گزینه خوبی برای افتتاح این حساب است.

یک حساب غیر مقیم باز کنید

افتتاح حساب برای اتباع خارجی امکان پذیر اما تخصصی است. تعداد کمی از شعب برای اتباع خارجی (بدون موجودی اولیه) حساب باز می کنند. تنها مدرک مورد نیاز برای افتتاح چنین حسابی گذرنامه است و روابط شخصی و اعتبار نقش اصلی را ایفا می کند.

اگر اعتبار کافی برای کار خود دارید و می خواهید چنین حسابی باز کنید، مطمئن شوید که از کارگزاران قابل اعتماد کمک بگیرید. زیرا برای موفقیت در این موضوع، دانش خوب زبان ترکی استانبولی ضروری است.

افتتاح حساب با ثبت شرکت

برای افتتاح حساب تحت نام شرکت نیازی به زندگی یا فعالیت اقتصادی در ترکیه ندارید. اما اخیراً تعداد کمی از شرکت های تابعه چنین حساب هایی را برای مشتریانی که بر اساس اعتبار شرکت معرفی شده اند افتتاح کرده اند. خوب است بدانید که اگر شرکت شما در ترکیه ثبت شده باشد، روند افتتاح حساب آسان تر خواهد شد.

افتتاح حساب با سرمایه گذاری

شرایط افتتاح حساب برای مشتریانی که می خواهند سپرده گذاری کنند (همچنین کوتاه مدت) آسان تر است. طبق قوانین بانکی 2020 این کشور، حداقل مبلغ افتتاح سپرده سرمایه گذاری 30000 لیر (معادل 165960000 ریال) برآورد شده است.

اگر علاقه مند به سرمایه گذاری در ترکیه و یا مهاجرت به این کشور هستید، توصیه می کنیم بهترین و مطمئن ترین روش سرمایه گذاری در ترکیه را مطالعه کنید.

افتتاح حساب بانکی در ترکیه با پاسپورت

برخی از بانک های ترکیه به افرادی که می خواهند با پاسپورت و بدون مجوز اقامت حساب بانکی باز کنند می توانند خدمات بانکی دریافت کنند. به شرطی که پاسپورت معتبر باشد و پس از ورود به خاک ترکیه زمان کافی وجود داشته باشد. مدت زمان فعالیت این نوع حساب معمولا محدود بوده و با مدت اعتبار پاسپورت مورد استفاده برای ورود به ترکیه مطابقت دارد.

یک حساب آفلاین در ترکیه باز کنید

پس از همه‌گیری کووید-19، قوانین و مقررات ترکیه در حال کار بر روی یک سیستم تجارت الکترونیکی جدید هستند که به کاربران اجازه می‌دهد بدون مراجعه مستقیم به شعبه بانک، حساب‌های بانکی ترکیه را بصورت آفلاین و آنلاین باز کنند. تمام بانک های ترکیه مدارک مورد نیاز برای افتتاح حساب شخصی را در وب سایتی که به این فرآیند اختصاص دارد بارگذاری می کنند. برای تکمیل فرآیند افتتاح حساب بانکی در ترکیه به صورت آنلاین به مدارک زیر نیاز دارید:

اجازه کار یا زندگی در ترکیه

قانون مالیات

اثبات اقامت

شماره تلفن ترکیه

فرم درخواست را امضا کنید

مزایای افتتاح حساب در ترکیه برای ایرانیان

افتتاح حساب بانکی در ترکیه 2024 مزایای زیادی دارد زیرا بازاری باز با ارتباطات ملی، اقتصاد پایدار، زیرساخت های پیشرفته، امکانات حمل و نقل و نیروی کار ماهر است. همچنین با توجه به تحریم های بانکی آمریکا علیه ایرانیان، افتتاح حساب در ترکیه مزایای بیشتری برای ایرانیان به همراه دارد. این مزایا عبارتند از:

افتتاح حساب سپرده بین المللی و دریافت سود ارزی

یک کارت اعتباری معتبر بین المللی دریافت کنید که می توانید در سراسر جهان از آن استفاده کنید

مدیریت حساب اینترنتی حتی اگر در ترکیه نیستید

انتقال پول بین المللی از طریق نقل و انتقالات بانکی، صرافی ها و سیستم سوئیفت

پذیرش پول از سایر بانک های بین المللی به طور مستقیم و از طرف صاحب حساب

استفاده از کارت اعتباری برای خرید آنلاین از وب سایت های خارجی

از کارت اعتباری خود برای خریدهای شخصی در سراسر جهان از طریق کارتخوان ها استفاده کنید.

امکان برداشت وجه نقد از دستگاه های خودپرداز در سراسر جهان

[ بازدید : 4 ]

[ پنجشنبه 30 فروردين 1403 ] 18:24 ] [ MXg54 ]

[ ]

ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]