ویژگی یک متخصص مغز و اعصاب خوب چیست؟


متخصصان مغز و اعصاب پزشکانی هستند که انواع بیماری های مغز، اعصاب و نخاع را تشخیص داده و درمان می کنند. البته لازم به ذکر است که پزشکان به مطالعه و درمان بیماری هایی نیز می پردازند که بر رفتار و تفکر افراد تأثیر می گذارد.

به گفته Campres به نقل از P. Joe، نکته مهم این است که این متخصصان مغز و اعصاب جراحی انجام نمی دهند. این پزشکان بیماری هایی را درمان می کنند که نیازی به جراحی ندارند

جراح مغز و اعصاب کیست؟

جراح مغز و اعصاب پزشکی است که بیماری های مغز، اعصاب و نخاع را تشخیص داده و درمان می کند. البته تفاوت جراحان و متخصصان مغز و اعصاب در این است که جراحان مغز و اعصاب به خوبی در زمینه جراحی آموزش دیده اند. اما متخصصان این رشته فقط بیماری های غیر جراحی را عمل می کنند و بیماران را عمل نمی کنند در ادامه پی جو مدیا را به شما معرفی می کنم که در آن لیستی از متخصصان مغز و اعصاب معروف در شهرهای مختلف آورده شده است.

آزمایشات توسط متخصصین مغز و اعصاب

متخصصان مغز و اعصاب یا متخصصان مغز و اعصاب معمولا یک معاینه فیزیکی و یک معاینه عصبی انجام می دهند. تست عصب روانشناختی بازتابی از وضعیت فکری و روانی و مغز افراد است. اما یک متخصص برای معاینه پزشکی از ابزارهایی مانند چکش رفلکس و ... استفاده می کند متخصصین مغز و اعصاب وضعیت بیمار را در موارد زیر بررسی می کنند: 1) قدرت گفتار و گفتار 2) قدرت بینایی و عضله چشم 3) هماهنگی حرکات ماهیچه های بدن 4) توانایی حرکت افراد 5) رفلکس ها.

پس از معاینه فیزیکی و عصبی، متخصص مغز و اعصاب ممکن است آزمایش های دیگری را برای داوطلب در نظر بگیرد. این آزمایشات به شرح زیر است: 1) شکستگی کمر: اگر متخصص تشخیص دهد که مشکل عصبی بیمار از ستون فقرات او منشأ می گیرد. ممکن است از مایع نخاعی بیمار نمونه برداری کنند. 2) تست تانسیلون: این آزمایش برای تشخیص میاستنی گراویس انجام می شود. 3) سی تی اسکن: این آزمایش برای ایجاد یک تصویر جامد از مغز و ستون فقرات فرد انجام می شود. هر گونه ناهنجاری در مغز و نخاع در این تصویر نشان داده شده است.

عصب شناس-کاماپرس

ریاضی متخصص مغز و اعصاب

بیماری هایی که توسط متخصصین مغز و اعصاب درمان می شوند

همانطور که گفتم متخصصان مغز و اعصاب نمی توانند کار کنند. فقط بیماری هایی را درمان می کند که نیازی به جراحی ندارند. بیماری هایی که توسط متخصصین مغز و اعصاب درمان می شوند عبارتند از: سردردهای مزمن و مکرر، انواع ضربه به سر، میگرن، تشنج، صرع، ام اس، بیماری پارکینسون، تومورهای مغزی، سکته مغزی، آسیب های سیستم عصبی، ضربه مغزی و...

البته لازم به ذکر است که متخصص مغز و اعصاب به درمان بیماری آلزایمر و فراموشی، مشکلات مختلف ستون فقرات، عفونت های مغز یا نخاع، کمردرد، لرزش قسمت های مختلف بدن، نوروپاتی محیطی نیز می پردازد. بهترین جراح کمر در شیراز، تهران و سایر شهرهای ایران را در پی جی بیابید.

بیشتر بخوانید: https://pezeshke-shahr.com/مغز-و-اعصاب/متخصص-مغز-و-اعصاب-نورولوژی-در-شیراز/

[ بازدید : 25 ]

[ دوشنبه 9 مرداد 1402 ] 11:36 ] [ MXg54 ]

[ ]

ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]