کتری برقی چگونه کار می کند؟


تاریخچه مختصری از کتری های برقی

زمانی که حدود 100 سال پیش کتری های گازی رایج شدند، کتری سوت که به عنوان کتری بخار نیز شناخته می شود، به یک وسیله محبوب آشپزخانه تبدیل شد. مقدمه خیلی ساده بود، آب داخل کتری جوشید، فشار داد، از درب بیرون آمد و با صدای بلند جیغ زد.

در سال 1922، کتری برقی که توسط آرتور لسلی اختراع شد، جایگزین کتری بخار شد. سپس راسل هابز در سال 1959 کتری K2 را با دسته و درب خنکی ساخت که دستان شما را نمی سوزاند.

دیگ برقی چگونه کار می کند؟

اگر تا به حال فکر کرده اید که یک کتری برقی چگونه کار می کند، در اینجا به شما توضیح می دهیم.

داخل هر کتری برقی یک سیم پیچ فلزی وجود دارد. برق از این کویل ها عبور می کند و به گرما تبدیل می شود و آب سرد داخل را گرم می کند. روند کار تا حدودی مشابه است:

1- وقتی کتری روشن می شود، جریان الکتریکی قوی از سیم پیچ یا « المنت حرارتی » عبور می کند. 2- این سیم پیچ دارای مقاومت الکتریکی (معیار مقاومت در برابر جریان عبوری از آن) است. این مقاومت انرژی الکتریکی عبوری از آن را به گرما تبدیل می کند. 3- دمای آب داخل حرارت به نقطه جوش می رسد. 4- در برخی از کتری ها از ترموستات استفاده می شود که با رسیدن دمای آب به مقدار مناسب، اعلام می کند که دستگاه خاموش می شود.

چگونه هنگام استفاده از کتری برقی در مصرف انرژی صرفه جویی کنیم؟

کتری های برقی 50 درصد کارآمدتر از کتری های گازی هستند، اما می توانید با اجتناب از این 3 اشتباه رایج، در مصرف انرژی حتی بیشتر صرفه جویی کنید:

هیچ چیز آسان تر و راحت تر از تهیه یک فنجان چای داغ با قرار دادن آن در یک کتری برقی نیست. دانش پشت این حقیقت نیز بسیار دست یافتنی است.

مطالعه بیشتر: https://www.entekhabcenter.com/electric-kettle-price

[ بازدید : 162 ]

[ چهارشنبه 8 شهريور 1402 ] 11:28 ] [ MXg54 ]

[ ]

ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]