اتود در قبرس شمالی


سیستم مدارس در قبرس شمالی به گونه ای است که کودکان 4 تا 6 ساله می توانند در موسسات پیش دبستانی تحصیل کنند. پیش دبستانی برای کودکان 4 تا 5 ساله اجباری نیست، اما برای کودکان 5 تا 6 ساله اجباری است. دوره پیش دبستانی در مدارس دولتی و غیرانتفاعی برای تمامی کودکان اجرا می شود. والدین می توانند فرزندان 4 تا 6 ساله خود را به صورت رایگان در مدارس دولتی ثبت نام کنند.

سطح بعدی مدرسه ابتدایی یا اول مدرسه است که در آن کودکان 5 ساله تحصیل می کنند. مرحله بعدی Urta Ecole یا درجه دو (مدیریت سابق در ایران) است که سه سال طول می کشد. مرحله بعدی آموزش چهار ساله دبیرستان است و دانش آموزان می توانند رشته خود را انتخاب کنند (مثلاً دبیرستان، هنرستان های فنی حرفه ای و دانشکده های سابق در ایران).

تفاوت بین مدارس دولتی و غیرانتفاعی در قبرس شمالی چیست؟

در کیفیت تدریس تفاوت چندانی وجود ندارد و بیشترین تفاوت ساعت تعطیلی مدارس است که برای مدارس دولتی ساعت 13 و برای مدارس غیرانتفاعی ساعت 18 است.

هزینه تحصیل در قبرس در مدرسه  چقدر است؟


دولت قبرس شمالی امکان تحصیل رایگان در مدارس دولتی را برای همه کسانی که اقامت دائم یا موقت در این کشور دارند، می دهد. این بدان معناست که همه افرادی که ویزای اقامت (چه موقت و چه دائم) در قبرس شمالی دارند، می توانند فرزندان خود را در مدارس دولتی ثبت نام کنند و از خدمات آموزشی رایگان دولت استفاده کنند.

خدمات در این مدارس نیز رایگان است. برخی از مدارس هزینه های یکنواخت از والدین دریافت می کنند، در حالی که برخی دیگر این کار را نمی کنند. هزینه کتب درسی و لوازم التحریر بر عهده دولت است. البته برخی از مدارس برای لوازم التحریر هزینه می گیرند. اما همه دانش آموزان کتاب رایگان دریافت می کنند.

در مدارس غیرانتفاعی، شهریه از حدود 3000 دلار در سال شروع می شود که شامل غذا و شهریه می شود. انتقال به صورت جداگانه پرداخت می شود.

سیستم نمره دهی در مدارس در قبرس شمالی چگونه است؟

عملکرد تحصیلی در مقطع ابتدایی عالی - خوب - متوسط ​​و نیاز به پیشرفت دارد و در مقطع متوسطه در مقیاس 1 تا 10 می باشد.

چه زبانی در مدارس قبرس شمالی تدریس می شود؟

زبان تحصیل در تمامی مدارس (به جز مدارس بین المللی) ترکی است. اما اگر فرزندتان ترکی نمی داند نگران نباشید. زیرا در مدارس قبرس شمالی اگر فرزند شما ترکی صحبت نکند مشکلی پیش نمی آید. از آنجایی که قبرس شمالی کشوری پناهنده است، معلمان تجربه کافی برای برقراری ارتباط با دانش آموزانی که ترکی بلد نیستند را دارند. علاوه بر این، دوره های ترکی به صورت رایگان در مدارس ارائه می شود و مطمئن باشید تا چند ماه پس از ورود به مدرسه، فرزندانتان به زبان ترکی مسلط خواهند شد.

مزایای تحصیل در مدارس قبرس شمالی برای آینده آنها چیست؟

اگر دانشجویی در قبرس شمالی تحصیل کرده باشد، برای ورود به دانشگاه از امتیازات ویژه ای برخوردار است، مانند تخفیف در شهریه. این بدان معناست که تحصیل رایگان در قبرس شمالی یک امتیاز برای ورود به دانشگاه محسوب می شود. البته اگر دانش آموزانی که در مدارس دولتی یا غیرانتفاعی تحصیل می کنند می توانند به عنوان دانش آموزی که دوره متوسطه را به زبان ترکی گذرانده اند از این امتیاز بهره مند شوند.

برای تحصیل در قبرس چه مدارکی لازم است؟

همانطور که گفته شد برای پذیرش در دانشگاه های قبرس نیازی به مدرک زبان ندارید. زیرا تمامی دانشگاه ها در ابتدای هر ترم (سالی دو بار) آزمون هایی مشابه آیلتس برگزار می کنند. و با توجه به نمره کسب شده داوطلب به ادامه تحصیل می پردازد و یا ملزم به گذراندن یک زبان و درس و یا تحصیل در یک ترم یا دو در دانشکده زبان خاص می باشد.

برای تحصیل در رشته پزشکی و دندانپزشکی باید از یک رشته تجربی یا ریاضی فارغ التحصیل شوید. علاوه بر این، آنها باید معدل دیپلم بیش از 16 برای دانشگاه مدیترانه شرقی و دانشگاه خاورمیانه و میانگین بیش از 14 برای دانشگاه بین المللی قبرس داشته باشند.

مدرک کارشناسی در رشته مورد نظر برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد الزامی نیست و دانشجویان می توانند با گذراندن یک تا سه واحد پیش نیاز در رشته مورد نظر خود دوره کارشناسی ارشد را بگذرانند.

شرایط تحصیل در قبرس

برای حفظ امنیت کشور، دولت قبرس شمالی euromy.info قوانین مهاجرت را تشدید کرده است. یکی از مواردی که برای دانشگاه و اداره مهاجرت در زمینه ویزای تحصیلی مهم است این است که دانشجو در واقع در حال تحصیل است. به عنوان مثال کسانی که برای راحتی ویزای تحصیلی از این روش استفاده می کنند و در کلاس های درس شرکت نمی کنند از دانشگاه اخراج می شوند و زمانی که دانشجو از دانشگاه اخراج می شود، پلیس مهاجرت به مدت کوتاهی اجازه می دهد. یک ماه قبل از اینکه فرد اجازه خروج از کشور را بگیرد و اگر این کار را نکند هر روز جریمه می شود.

در صورت ارتکاب جرم در حین تحصیل؛ دانشجو اخراج خواهد شد و اجازه ورود مجدد به کشور را نخواهد داشت. لطفا توجه داشته باشید که تمامی دانشجویان پس از اتمام تحصیلات خود در قبرس باید کشور را ترک کنند. تنها راه تمدید اقامت، خرید ملک یا تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری است.

سیستم آموزشی در قبرس

تحصیل در قبرس به زبان انگلیسی یا ترکی انجام می شود. در دو دانشگاه مدیترانه شرقی، EMU و دانشگاه خاورمیانه، NEU، بسیاری از دوره ها به زبان ترکی تدریس می شوند. برای افرادی که قصد کار در قبرس شمالی را دارند، تحصیل ترکی در قبرس یک مزیت بزرگ خواهد بود. تنوع دروس در تمامی سطوح بسیار زیاد است و تدریس عمدتا به زبان انگلیسی است.

دانشگاه های EMU (دریای مدیترانه شرقی) و NEU (خاور نزدیک) از جمله دانشگاه هایی هستند که امکان آموزش آنلاین را ارائه می دهند. دوره های مختلف کارشناسی ارشد و دکتری در این دانشگاه ها به روش آموزش از راه دور ارائه می شود و برای کسانی که امکان تحصیل در قبرس را ندارند اما مایل به اخذ مدرک از دانشگاه های معتبر خارجی هستند گزینه بسیار مناسبی است.

اخذ ویزای تحصیلی قبرس

مراحل اخذ ویزای تحصیلی قبرس بسیار ساده و آسان است. پس از اخذ پذیرش، متقاضیان در قبرس تحصیل خواهند کرد. آنها ملزم به پرداخت شهریه اولیه به دانشگاه هستند. پس از پرداخت، دانشگاه نامه پذیرش به دانشجویان ارائه می کند. این برگه شامل شماره دانشجویی متقاضی و نامه ای به پلیس مهاجرت فرودگاه ارجان با این مضمون است: این فرد دانشجوی رسمی دانشگاه ما است و شما باید مراحل ویزای دانشجویی را تکمیل کنید.

دانشجو پس از گذراندن از پلیس فرودگاه و اخذ ویزای فرودگاهی 3 ماهه؛ کسانی که وارد قبرس شمالی می شوند و به طور قانونی در دانشگاه ثبت نام می کنند. برای خوابگاه دانشجویی اقدام کنید. درخواست اقامت به صورت آنلاین است و دانشجو می تواند برای شش ماه، یک سال یا دو سال برای ویزای دانشجویی اقدام کند.

این فرآیند به صورت آنلاین انجام می شود و نیازی به حضور فیزیکی در موسسه نیست. تنها کاری که دانشجویان باید انجام دهند این است که تحت معاینه پزشکی قرار گیرند که تایید می کند فرد متقاضی تحصیل در قبرس عاری از بیماری های عفونی است.

یک شهر دانشجویی در قبرس شمالی

قبرس شمالی کشور کوچکی است که از پنج استان بزرگ تشکیل شده است. فاماگوستا پایتخت دانشجویی قبرس شمالی است. تقریباً صد و بیست هزار دانشجوی بین المللی در این کشور زندگی می کنند که بیش از هفتاد درصد آنها در فاماگوستا زندگی می کنند.

بسیاری از دوستانی که در مورد قبرس شمالی تحقیق می کنند همیشه از ما می پرسند که فاماگوستا با ماگوسا چه تفاوتی دارد. ابتدا فرض کنید Magusa تلفظ اشتباه است و تلفظ صحیح Mauza است. زیرا املای ترکی این شهر MAĞUSA است و تلفظ صحیح آن g نیست.

مائوسا مرکز استان فاماگوستا است. استان فاماگوستا منطقه وسیعی از جمله ایسکله یا ایسکله است. فاماگوستا یک شهر ساحلی زیبا است که در ضلع شرقی جزیره قرار دارد و دارای آثار باستانی زیبا و غنی از جمله قلعه Otel Lo و خرابه های باستانی سالامیس است.

دلیل اصلی افزایش تعداد دانشجویان خارجی در این شهر هزینه کم زندگی و تفریح ​​است و از همه مهمتر قدیمی ترین و معتبرترین دانشگاه قبرس شمالی یعنی دانشگاه خاورمیانه را در خود جای داده است. شهر دانشگاه AMU شرایط پذیرش آسانی دارد اما گرفتن مدرک از این دانشگاه آسان نیست و دانشجو باید سخت کار کند و دوره ها را درک کند.

جالب است بدانید که بسیاری از دانشجویانی که در گیرنه و لفکوشا تحصیل می کنند نیز در فاماگوستا زندگی می کنند. همه دانشگاه ها دارای خدمات منظم رایگان بین شهرها هستند. و همین موضوع باعث شد بسیاری از دانشجویان فاماگوستا را برای زندگی و دانشگاه های دیگر شهرها را برای تحصیل انتخاب کنند.

[ بازدید : 45 ]

[ يکشنبه 7 آبان 1402 ] 10:48 ] [ MXg54 ]

[ ]

ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]