نبولایزر و انواع نبولایزر صنعتی


یک نیاز اصلی در فضاهای مختلف صنعتی و تجاری هوای تازه و راحت است. مردم عموما به دنبال راهی برای خنک و مرطوب نگه داشتن محیط با هزینه کم هستند. راه های مختلفی برای رفع این نیاز وجود دارد که هر کدام مزایا و معایبی دارند. در بین این روش ها استفاده از مه پاش از جایگاه ویژه ای برخوردار است. این دستگاه نوعی دستگاه است که آب را با فشار زیاد از شیلنگ عبور می دهد و با تبدیل قطرات آب به ذرات ریز محیط را خنک می کند. این دستگاه معمولا در انواع منازل، صنعتی، تجاری، کشاورزی و غیره کاربرد دارد. برای آشنایی بیشتر با کیفیت ها و مزایای استفاده از این دستگاه، با ما همراه باشید.

نبولایزر چیست؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که دستگاه های مه پاش صنعتی موثر هستند، از آنها برای خنک سازی و حفظ رطوبت طبیعی استفاده می شود. نحوه کار دستگاه به این صورت است که آب از لوله های فشار قوی عبور می کند و به صورت قطرات بسیار ریز از نازل خارج می شود. اندازه قطرات معمولا بین 5 تا 10 میکرون است. هرچه اندازه آنها کوچکتر باشد، محیط سریعتر خنک می شود و کارایی دستگاه بهتر می شود. استفاده از این دستگاه مصرف آب را به شدت کاهش می دهد و برای فصل تابستان بسیار مناسب است. نکته مهم این است که استفاده از آن در تمام فصول سال متداول است و نمی توان این ابزار را تنها در فصل تابستان در نظر گرفت. در فصل زمستان استفاده از این وسایل برای پاکسازی هوا، کاهش گرد و غبار، رفع بوی بد مکان های شلوغ و سمپاشی مزارع کوچک و گلخانه ها بسیار مهم است. مه پاش یک ابزار ضروری است که هر مجموعه می تواند با توجه به نیاز خود از آن استفاده کند. همچنین پک هوم فوگ پک برای مصارف مختلف در منزل تولید می شود. https://www.rahnama-safar.com/article/%D9%85%D9%87-%D9%BE%D8%A7%D8%B4-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C
انواع کارآفرینان تجاری

این ابزار را می توان به نماهای مختلفی تقسیم کرد. فروش را می توان به دو دسته خانگی و صنعتی تقسیم کرد. مدل خانه دارای فشار کم و اندازه قطره بزرگ است. به سبک صنعتی فشار زیاد و اندازه قطرات کوچک است. قسمت دیگر را می توان با پاشیدن آب تقسیم کرد. از این نظر به دو نوع پودری و اسپری تقسیم می شوند. در مدل پودری ذرات آب به پودر خارج می شوند. و محیط بدون احساس خیس بودن خنکتر است.در مدل اسپری قطرات آب بزرگتر بوده و احساس رطوبت بیشتری در محیط وجود دارد. این مدل اغلب در کاربردهای صنعتی استفاده می شود. با توجه به نوع کار آنها به سه گروه تقسیم می شوند: پروانه های اولتراسونیک و نازل. در هر سه مدل فشار آب و خروجی قطرات متفاوت خواهد بود. علاوه بر این، اندازه قطرات آب یکسان نیست و هر مدل مکانیزم و عملکرد خاص خود را دارد. علاوه بر این، دستگاه ها در برندهای مختلفی عرضه می شوند و می توان گفت Orbit Fogger یکی از بهترین مدل های موجود در بازار است.

کاربرد مه صنعتی

همانطور که اشاره کردیم این دستگاه ها دارای عملکردهای متنوعی هستند و نمی توان آنها را مختص مکان یا فصل خاصی دانست. در واقع مخزن این دستگاه را می توان با آب، مواد ضد عفونی کننده، سموم گلخانه ای، گلاب و ... پر کرد. به طور کلی مهمترین کاربردهای این دستگاه عبارتند از:

ایجاد هوای پاک و مطبوع در مکان های شلوغ مانند رستوران ها و...

گرما را از بین می برد و رطوبت را در اماکن ورزشی حفظ می کند

حذف گرد و غبار و گرما در سالن های صنعتی

برای از بین بردن گرما و حشرات در دام، طیور و مزارع دام استفاده می شود

در گلخانه ها و اتاق های پرورش قارچ استفاده می شود

در مراسم مذهبی برای پاشیدن آب استفاده می شود

ضدعفونی مراکز بهداشتی درمانی مانند بیمارستان ها و...

استفاده در بخش های مختلف صنعت کشاورزی مانند کنترل علف های هرز یا آلودگی به ملخ

ذرات معلق در هوا را در مناطق مختلف حذف کنید

اینها از رایج ترین کاربردهای این دستگاه هستند. وجود این دستگاه مزیت های متعددی دارد و همین امر باعث شده افراد از آن برای مصارف مختلفی استفاده کنند. به عنوان مثال، کیت مه پاش خانگی یکی از ابزارهای مهم و موثر در خانه است. برای استفاده حداکثری از کارایی و مزایای این دستگاه، توصیه می شود حتماً مه ساز Orbit تهیه کنید.

مه؛ یک ابزار مهم و کاربردی

امروزه از دستگاهی به نام مه پاش برای انواع تجاری، صنعتی، خانگی و ... استفاده می شود. این دستگاه انواع مختلفی دارد و تفاوت آن ها معمولا در میزان فشاری است که به آب وارد می کنند. اصل کار این دستگاه ها به این صورت است که آب را با فشار زیاد از شیلنگ عبور داده و به صورت مه از نازل خارج می شوند. کارایی این دستگاه های مه پاش بسیار گسترده است و در هر مکان و فضایی با دما، هوا، رطوبت و ... قابل استفاده است. بازرگانی آب نیرو یکی از معتبرترین مراکز در زمینه تولید و توزیع این دستگاه می باشد.

[ بازدید : 57 ]

[ چهارشنبه 18 بهمن 1402 ] 18:37 ] [ MXg54 ]

[ ]

ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]