تمیز کردن پوست خشک در خانه؛ زیبایی را به خود هدیه دهید

جنسیت و رنگ پوست هر فرد با ژن های خانواده او مرتبط است. اما اینکه آیا زیبایی و لطافت پوست ما در طول زمان حفظ خواهد شد بستگی به این دارد که چقدر از آن مراقبت کنیم. پاکسازی پوست یک فعالیت جوانسازی مفید در نظر گرفته می شود. در واقع پاکسازی به حذف سلول‌های مرده‌ای که روی پوست جمع می‌شوند اشاره دارد. با از بین بردن سلول های مرده، پوست هیدراته می شود که باعث بازسازی می شود. از آنجایی که پوست خشک به آب بیشتری نیاز دارد، پاکسازی به دلیل نرمی و زیبایی آن موثرتر است. در این مقاله راه حل های ساده ای برای تمیز کردن پوست خشک در خانه به شما ارائه می دهیم. با ما بمان.

https://fatemehhabashi.com/

اهمیت پروتئین کلاژن برای پوست

با گذشت زمان، تأثیرات محیطی، نور خورشید و افزایش سن باعث ایجاد چین و چروک های ناخواسته در پوست به دلیل کاهش پروتئین های کلاژن در بدن می شود. البته می توان با رعایت رژیم غذایی و نکات بهداشتی مرتبط با پوست، تولید کلاژن را افزایش داد.

در واقع، پیشگیری از پیری پوست همیشه یکی از دغدغه‌های فکری مردم بوده است و بشر مدت‌ها پیش راه‌های بسیاری را آزمایش کرده است. امروزه همه افراد می توانند به روش های مختلفی از پوست خود محافظت کنند. بد نیست بدانید مهم ترین مرحله در مراقبت از پوست، شناخت نوع پوستتان است. به عنوان مثال، پوست خشک معمولاً کمی خشن است. علامت آن پوسته های زیاد در اطراف دهان و چشم به دلیل خشکی است. افرادی که پوست خشکی دارند نیز همیشه بینی خشکی دارند. با این اطلاعات می توانید پوست های خشک را در خانه تمیز کنید. این یک راه مقرون به صرفه برای بهره مندی از پوستی شفاف و درخشان است.


پاکسازی و انواع پوست

لایه برداری یا برداشتن پوست به معنای برداشتن لایه رویی از روی پوست است.در حین تمیز کردن، پوست برداشته می شود.لایه بالایی سلول های مرده پوست که ایجاد جوش، لکه های قهوه ای روی پوست می کنند. خوب است بدانید که سلول های پوست به طور مداوم در حال تجدید و تقسیم هستند و هر روز سلول های جدیدی ایجاد می کنند. بنابراین پوست همچنان دارای گروهی از سلول های مرده است که وجود این سلول های مرده در اثر آلودگی هوا و نور خورشید افزایش می یابد که باعث تیره شدن پوست می شود.

انواع مختلفی از پاک کننده ها برای پوست های مختلف مانند پوست های خشک وجود دارد. از طرفی می توانید با دستگاه های مختلف پوست را تمیز کنید. این دستگاه ها عبارتند از: غلتک ماساژ لیفتینگ، دستگاه ال ای دی تراپی، برس و آنالایزر پاک کننده، دستگاه میکرونیدلینگ، دستگاه لایه بردار و دستگاه میکرودرم ابریژن.


تمیز کردن پوست خشک در خانه

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، اولین قدم در مراقبت از پوست، شناخت نوع پوست است. لازم است بدانید که هر پوستی روش نگهداری و مراقبت مخصوص به خود را دارد. اگرچه در انتخاب اسکراب برای لایه برداری پوست باید به این نکته توجه کنید. اگر از آن دسته افرادی هستید که بیشتر به روش های طبیعی برای حفظ زیبایی پوست خود علاقه مند هستید و یا نمی خواهید هزینه زیادی کنید، می توانید از روش های ساده ای برای پاکسازی پوست در خانه استفاده کنید. در این قسمت به تمیز کردن پوست خشک در منزل پرداختیم. در ادامه شما را با چند روش ساده آشنا می کنیم.


پوست خشک را با دستگاه های خانگی تمیز کنید.

شاید جالب باشد بدانید که امروزه وسایل ساده ای برای پاکسازی پوست در منزل وجود دارد که می توانید بدون مهارت خاصی از آنها استفاده کنید. این دستگاه ها مجهز به چندین برس چرخشی هستند که پوست را شستشو می دهند. قبل از خرید هر یک از آنها، حتما با فروشنده مشورت کنید و دستگاه مناسب پوست خود را خریداری کنید.

به عنوان مثال، افرادی که پوست خشک دارند باید دستگاهی با برس نرم تر را ترجیح دهند. اما در هر صورت باید به این نکته توجه داشته باشید که خشکشویی پوست با دستگاه می تواند برای فرد دردسر ایجاد کند. بنابراین، همیشه بعد از تمیز کردن پوست خشک در خانه از مرطوب کننده یا مرطوب کننده استفاده کنید. بهترین آموزشگاه پاکسازی پوست در تهران


پوست را با شکر تمیز کنید

برای استفاده از این پاک کننده کافی است 2 قاشق غذاخوری شکر، 2 قطره آب و 2 قطره آب لیمو را با هم مخلوط کنید. همه مواد را در یک کاسه کوچک ترکیب کنید و با نوک انگشتان خود این کرم را روی پوست خود بمالید. مواد را به آرامی روی صورت ماساژ دهید. مراقب باشید که خطوط چشم را لمس نکنید. بعد از 10 تا 15 دقیقه پوست خود را با آب ولرم بشویید و با حوله خشک کنید. پس از لایه برداری و پاکسازی پوست خشک در خانه با این روش، بهتر است صورت خود را با کمی روغن طبیعی مرطوب کنید.


پوست را با عسل و گندم پاک کنید

مواد لازم برای تهیه این اسکراب عبارتند از:

جو پرک: 1/2 فنجان

عسل: 2 قاشق غذاخوری

روغن اسطوخودوس: 15 قطره

همه مواد را به خوبی در مخلوط کن مخلوط کنید. سپس مواد را روی صورت و گردن خود مالیده و با حرکات دایره ای ماساژ دهید. بگذارید ۱۰ دقیقه روی پوست بماند و سپس صورت خود را با آب ولرم بشویید. وجود روغن اسطوخودوس در این درمان خانگی برای پوست های خشک، پوست را کمی چرب و مرطوب نگه می دارد و از خشک شدن پوست جلوگیری می کند.


پوست خشک را با نمک تمیز کنید

به یاد داشته باشید که این لایه برداری برای بدن است نه صورت. مواد لازم برای این لایه برداری:

نمک دریا: 1/2 فنجان

روغن نارگیل: 1/2 فنجان

روغن بادام: 15 قطره

همه مواد را در یک کاسه با هم مخلوط کنید. سپس به آرامی به تمام قسمت های بدن به جز صورت بمالید. به مدت 15 دقیقه ماساژ دهید. سپس بدن خود را با آب گرم بشویید. بعد از حمام نیز می توانید بدن خود را با مقدار بسیار کمی روغن نارگیل ماساژ دهید.


از خواص زردچوبه در پاکسازی پوست بهره ببرید

زردچوبه به دلیل خواص بسیار خوبی که دارد به عنوان یک درمان کننده آکنه و اگزما در پوست های خشک و به عنوان یک درمان خانگی برای خشکی پوست محسوب می شود. برای تهیه لایه بردار پوست زردچوبه به مواد زیر نیاز دارید:

زردچوبه: نصف قاشق چایخوری

سرکه سیب: نصف قاشق چایخوری

عسل: یک قاشق


همه مواد را خوب با هم مخلوط کنید تا مایع یکدستی به دست آید. سپس مایع را با حرکات دایره ای روی پوست خود پخش کنید. بعد از 15 تا 20 دقیقه صورت خود را با آب گرم بشویید و با حوله خشک کنید. این لایه بردار برای پوست های خشک که از اگزما و آکنه نیز رنج می برند عالی است.

پاکسازی پوست خشک با توت فرنگی و شیر

برای تهیه این کراست به این مواد نیاز دارید:

تعداد: 4 عدد

ماست کامل: 1 قاشق غذاخوری

ماست و توت فرنگی را در مخلوط کن بریزید تا خوب له شوند. مواد را به مدت 15 دقیقه روی پوست بمالید و خوب ماساژ دهید. سپس با آب ولرم بشویید.


پوست را با یک لایه بردار قوی پاک کنید. کافی

آره! قهوه یک لایه بردار قوی است و به عنوان روشی برای تمیز کردن پوست خشک در خانه نیز شناخته می شود. البته برای اینکه قهوه با قدرت لایه برداری بالا به پوست خشک آسیب نرساند، کمی روغن نارگیل و ماست نیز به این لایه برداری اضافه می کنیم. مواد لازم عبارتند از:

پودر قهوه تازه: 2 قاشق غذاخوری

روغن نارگیل: 1 قاشق غذاخوری

ماست: 1 ق.ان

مواد را خوب با هم مخلوط کنید تا مایعی یکدست شود. پس از آن، مواد را با دقت به صورت خود بمالید و ماساژ دهید. بعد از 20 دقیقه می توانید صورت خود را با آب ولرم بشویید.


فواید تمیز کردن پوست در خانه

به طور کلی لایه برداری لایه بیرونی پوست را از بین می برد. بنابراین افرادی که پوست خشکی دارند می توانند با هر روش پاکسازی پوست دچار مشکل شوند. اما تمیز کردن پوست خشک در خانه با مواد طبیعی ذکر شده در این مقاله بر خلاف روش های دیگر غیرتهاجمی است و پوست را شفاف و جوان می کند. همچنین پوست را به خوبی مرطوب می کند. همزمان، نکته اصلی در اینجا این است که تمیز کردن پوست در خانه هزینه اضافی ندارد.


آخرین کلمه

پوستی زیبا، شفاف و جوان می تواند نقش مهمی در زیبایی و اعتماد به نفس افراد داشته باشد. معمولا جوانان از این موهبت بهره مند می شوند اما با افزایش سن به دلیل کاهش کلاژن سازی در بدن فرد شاهد ایجاد چین و چروک در پوست خود است. از طرفی آلودگی، رژیم غذایی نامناسب و استرس نیز باعث پیری زودرس پوست می شود. برای اینکه پوست را مجبور به تولید کلاژن کنید تا تازه شود، می توانید به درستی غذا بخورید و البته همیشه پوست را تمیز کنید. قبل از پاکسازی نوع پوست خود را مشخص کنید. البته تمیز کردن پوست خشک در منزل باید با دقت زیادی انجام شود تا لایه برداری باعث خشکی بیشتر پوست نشود، راه حل آن استفاده از چند قطره روغن طبیعی و اعمال روش ذکر شده در مقاله است.

[ بازدید : 40 ]

[ جمعه 30 دی 1401 ] 18:29 ] [ MXg54 ]

[ ]

ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]