مناسب ترین سرور برای کسب و کار های کوچک

برای راه‌اندازی کسب و کار، نیاز به یک سرور جهت میزبانی خواهید داشت. انتخاب این سرویس میزبانی اهمیت زیادی دارد و باید به آن توجه داشته باشید؛ در این مقاله قصد داریم به معرفی مناسب‌ترین سرور برای کسب و کارهای کوچک بپردازیم.

مناسب‌ترین سرور برای کسب و کارهای کوچک کدام است؟

برای راه‌اندازی کسب و کارهای کوچک، نیازی به خرید سرورهای گران‌قیمت نیست؛ چرا که در ابتدای راه‌اندازی ترافیک زیادی روانه سایتتان نخواهد شد و سرورهای ارزان‌قیمت هم جوابگوی نیازهایتان خواهد بود.

برای خرید سرور باید نیازهایتان را مشخص کرده و آن‌ها را بر حسب اهمیت، اولویت‌بندی کنید؛ سپس سروری که مطابقت بیشتری با نیازهایتان دارد را انتخاب کرده و خریداری کنید. فاکتورهایی مانند میزان آپ‌تایم، حجم سرور، سرعت، قیمت و ... در انتخاب و خرید سرور نقش دارند.

سرور اشتراکی

در نگاه اول، خرید سروری که هزینه زیادی نداشته باشد انتخاب خوبی برای میزبانی کسب و کارهای کوچک است. سرور اشتراکی در مقایسه با سایر سرورها از قیمت کمتری برخوردار است. پلن‌های مختلفی در اختیارتان قرار می‌گیرند که می‌توانید با توجه به نیازهایتان یکی از آن پلن‌ها را انتخاب کنید.

استفاده از سرور اشتراکی تا حد زیادی به کاهش هزینه‌هایتان کمک می‌کند. البته توجه داشته باشید که سرور اشتراکی فقط برای چند ماه اول راه‌اندازی کسب و کار که ترافیک زیادی ندارد، مناسب است و در صورت افزایش ترافیک، باید سراغ دیگر سرورها بروید.

سرور اختصاصی

سرور اختصاصی از نظر امکانات و منابع در سطح بالاتری نسبت به سرور اشتراکی قرار دارد. همین مسئله، هزینه استفاده از سرور اختصاصی را هم افزایش می‌دهد؛ در صورتی که کسب و کار نوپا و کوچکی دارید (و نمی‌خواهید هزینه زیادی بپردازید)، بهتر است استفاده از سرور اختصاصی را در اولویت‌های دوم و سوم خود قرار دهید.

در سرور اختصاصی، منابع به صورت کامل در اختیار کاربر قرار می‌گیرند. از این نظر سرور اختصاصی کاملا برتر از سرور اشتراکی است. در صورتی که فروشگاه اینترنتی دارید، سرور اختصاصی بهترین گزینه برایتان خواهد بود چرا که عملکرد بهتری نسبت به تمامی سرورها دارد.

هاست ابری

هاست ابری هم گزینه دیگری است که می‌توانید برای کسب و کارهای کوچک از آن‌ استفاده کنید. این سرویس جدیدتر از سرور اختصاصی و اشتراکی است و برای کسب و کارهایی که در آینده قرار است به ترافیک زیادی دست پیدا کنند، انتخاب مناسبی خواهد بود.

سرور مجازی

یکی از سرورهایی که پلن‌های متنوعی دارد، سرور مجازی است. VPS پلن‌های بسیار زیادی برای کسب و کارهای کوچک و بزرگ دارد که می‌توانید با توجه به نیازهایتان، آن‌ها را انتخاب کنید. سرور مجازی از سرور اشتراکی عملکرد بهتری دارد و انتخاب مناسب‌تری است. البته توجه داشته باشید که هزینه استفاده از VPS هم بالاتر از سرور اشتراکی است.

در صورتی که مشکل مالی ندارید و می‌توانید هزینه خرید سرور را بپردازید، به ترتیب سرور اختصاصی، سرور مجازی، سرور اشتراکی و هاست ابری اولویت‌هایتان خواهند بود. سرور اختصاصی به دلیل اختصاصی بودن منابع، سرور مجازی به دلیل بهتر بودن نسبت به سرور اشتراکی، سرور اشتراکی به دلیل مقرون به‌صرفه بودن و هاست ابری به دلیل قیمت پایین سرویس‌ها، در این اولویت‌بندی قرار گرفته‌اند.

منبع:صاعد نیوز

[ بازدید : 34 ]

[ دوشنبه 12 دی 1401 ] 18:41 ] [ MXg54 ]

[ ]

ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]