بهترین برنامه اسکنر موبایل

بهترین ابزارهای اسکنر گوشی برای اندروید و آیفون 2023

نگهداری و سازماندهی اسناد و عکس های کاغذی همیشه مشکل بوده است. با پیشرفت فناوری و ظهور دستگاه‌های اسکن، کاربران به راحتی می‌توانستند اسناد لازم را در رایانه‌های خود ذخیره کنند و از مرتب‌سازی و بایگانی مداوم خلاص شوند. اما با ظهور برنامه های اسکنر تلفن همراه، کاربران در تصمیم گیری برای تهیه نسخه دیجیتالی این اسناد و عکس ها و انتخاب بهترین گزینه دچار سردرگمی می شوند.

در این مقاله سعی کردیم بهترین اپلیکیشن های اسکنر گوشی موبایل برای اپل و آیفون و همچنین بهترین اپلیکیشن های اسکن عکس با گوشی را بیاوریم و با اسکنرهای تخت و اسکنر اسناد مقایسه کنیم و به این سوال پاسخ دهیم که ورق زدن عکس های کاغذی و . اسناد با اسکنر مسطح بهتر هستند. آیا اسناد و مدارک با استفاده از برنامه های اسکن موبایل بهتر است؟ پس تا آخر با ما باشید.



بهترین اسکنر موبایل برای اندروید و آیفون

برنامه های اسکنر موبایل این روزها توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کرده است. زیرا می توانند به راحتی و در مدت زمان کوتاهی از مدارک خود یک کپی دیجیتال با فرمت دلخواه تهیه و در کامپیوتر ذخیره کنند. تنوع این برنامه ها بسیار زیاد است. بسیاری از آنها باید خریداری شوند و برخی ویژگی های لازم را ارائه نمی دهند برای دانلود بهترین برنامه های اسکنر موبایل ارائه شده در این مقاله، توصیه می شود در صورت داشتن گوشی یا تبلت اپل و اگر گوشی یا تبلت اندرویدی دارید به اپ استور مراجعه کنید. در زیر 10 نمونه از بهترین برنامه های اسکنر موبایل برای اندروید و آیفون در سال 2023 را ارائه می دهیم:



اسکنر تلفن همراه CamScanner

CamScanner یکی از بهترین برنامه های اسکنر موبایل موجود برای سیستم عامل های موبایل است. این برنامه به شما امکان می دهد رسیدها، یادداشت ها، کارت های ویزیت و سایر اسناد از جمله چت های تخته سفید را اسکن کنید. CamScanner از تشخیص متن نوری برای استخراج متن از متن اسکن شده استفاده می کند. این برنامه همچنین دارای ویژگی های برش هوشمند و بهبود خودکار است که متن و تصاویر را برای ظاهر واضح تر پاک می کند.



CamScanner

از ویژگی های اضافی این برنامه می توان به اشتراک گذاری گزینه ها از طریق ایمیل یا رسانه های اجتماعی به صورت فایل های PDF، Word، JPEG یا TXT اشاره کرد. این ویژگی ویرایش پیشرفته برای حاشیه نویسی، محافظت از رمز عبور، همگام سازی بین پلت فرمی، و جستجوی کلمات کلیدی است. همچنین یک تبدیل پی دی اف به ورد، مبدل پی دی اف به اکسل، اسکنر کد QR و موارد دیگر است. یک جعبه ابزار داخلی مانند



موبایل iScanner-Scanner

با برنامه اسکنر موبایل iScanner، می توانید به راحتی هر سندی را به فرمت txt، pdf یا jpg تبدیل کنید. این برنامه آسان برای استفاده، دستیار دیجیتال تمام وقت نامیده می شود زیرا کار اداری را بسیار آسان می کند. پس از تبدیل به یک فایل PDF، می توانید آن را ویرایش کنید یا یک امضای دیجیتال به سند اضافه کنید تا صحت آن را تأیید کنید. یکی از محبوب ترین کارهایی که اپلیکیشن Scanner انجام می دهد، توانایی شمارش اشیا با استفاده از دوربین است. بله، به راحتی می توانید عدد داخل جعبه را بشمارید و در وقت شما صرفه جویی می کند.


علاوه بر این، می‌توانید اطلاعات مهم را رمزگذاری کنید و با استفاده از رمز عبور یا تأیید چهره، آن‌ها را به‌طور ایمن قفل کنید تا از سوءاستفاده جلوگیری کنید. برنامه اسکنر موبایل iScanner به شما امکان می دهد متن را از تصویر دلخواه خود اسکن کرده و آن را با استفاده از کلیپ بورد کپی کنید. همچنین مسائل ریاضی و سایر مسائل را می توان با جستجوی سوالات و جستجو در وب حل کرد.

یکی از معایب برنامه اسکنر موبایل iScanner استفاده رایگان محدود آن است که به شما امکان می دهد چندین تست را در روز و شب انجام دهید و برای استفاده نامحدود باید آن را خریداری کنید.


اسکنر موبایل با لنز مایکروسافت آفیس

همراه مایکروسافت آفیس، این برنامه اسکنر موبایل شامل مجموعه ای از ویژگی های مفید است که به شما کمک می کند تا از اسناد فیزیکی خود کپی دیجیتالی تهیه کنید. ویژگی OCR این برنامه فرصتی را فراهم می کند تا به راحتی تصاویر و اسناد اسکن شده خود را جستجو و ویرایش کنید. رسیدهای کوچک، کارت ویزیت، یادداشت ها و جداول به راحتی توسط این برنامه اسکن می شوند.



اسکنر لنز مایکروسافت آفیس

امکان تنظیم تنظیمات برش، تنظیمات و تنظیمات رنگ، میزان پرتوهای نور و حاشیه نویسی از دیگر ویژگی های لنز مایکروسافت آفیس است. با این برنامه می توانید اسناد و عکس های خود را در One Note و One Drive و در فرمت های مختلف مانند Word، Excel، PowerPoint یا PDF ذخیره کنید. البته بهتر است بدانید که امکان ذخیره مستقیم در گالری نیز وجود دارد و در واقع می توانید سند خود را در چند فرمت و در فضاهای مختلف اسکن کنید.

گاهی اوقات کیفیت اسناد اسکن شده در این برنامه کمتر از سایر برنامه ها است. همچنین مشکلات به اشتراک گذاری فایل. این مورد به عنوان یکی از معایب این برنامه توسط کاربران شناسایی شده است.



Adobe Scanner یک اسکنر موبایل است

Adobe Scanner یکی از بهترین برنامه های اسکن موبایل برای سیستم عامل اندروید است. رابط کاربری ساده و کاربردی یکی از مهم ترین دلایل محبوبیت این برنامه است. فقط دوربین گوشی خود را به سمت یادداشت ها، اوراق، رسیدها یا هر سندی که می خواهید از آن یک کپی دیجیتال تهیه کنید، بگیرید تا سند شما به طور خودکار شناسایی و اسکن شود.

عملکردهایی مانند برش، چرخش و تطبیق رنگ ها، مرتب سازی و ویرایش صفحات با فناوری OCR و جستجو به شما کمک می کند فایلی با کیفیت بالا تولید کنید. برنامه Adobe Scan امکان اشتراک گذاری فایل خود را در فضای ایمیل و فضای ابری فراهم می کند.

بسیاری از توابع و ویژگی های دیگر نیز در این برنامه موجود است، مانند ادغام فایل ها، تبدیل PDF به Word و PowerPoint، حفاظت از رمز عبور، امضای الکترونیکی روی فایل ها و حدود 20 گیگابایت فضای ذخیره سازی ابری؛ اما این امکانات در صورت خرید نسخه پریمیوم در اختیار شما قرار می گیرد و این مشکل را می توان یکی از بزرگترین معایب این برنامه دانست.


Genius scan یک اسکنر موبایل است


اپلیکیشن اسکنر Genius یکی از بهترین اسکنرهای موبایل اندروید و آیفون است که در آن تشخیص اسناد به صورت خودکار و سریع انجام می شود و همین مشکل است که استفاده از آن را برای کاربران آسان کرده است. این برنامه دارای قابلیت اسکن انبوه است و اگر نیاز به اسکن اسناد طولانی با تعداد صفحات زیاد دارید برای شما مناسب است.


اسکن نابغه

برش خودکار و دقیق، صفحه پیش نمایش ویدیوی هوشمند، بهبود تصویر، الکترونیک اشتراک گذاری ایمیل و شبکه های اجتماعی و ویرایش اسناد از مفیدترین ویژگی های این برنامه است. همچنین می‌توانید اسناد را ویرایش کنید، مانند توانایی حذف سایه‌ها، اعمال فیلترها، اسکن دسته‌ای و ایجاد فایل‌های PDF چند صفحه‌ای.

از معایب این برنامه می توان به کیفیت پایین اسناد PDF نسبت به سایر اسکنرهای پی دی اف و پرداخت هزینه یکپارچه سازی با سرویس های ابری مانند دراپ باکس و گوگل درایو اشاره کرد.

اسکنر موبایل SwiftScan

برای اسکن اسناد با QR داخلی و اسکنر بارکد، SwiftScan یک برنامه اسکنر موبایل قدرتمند است. مانند سایر برنامه‌های اینجا، می‌توانید تقریباً هر چیزی را از اسناد گرفته تا اسناد و تخته‌های سفید و کارت‌های ویزیت اسکن کنید. اسکن را به صورت JPG یا PDF ذخیره کنید و با استفاده از ویژگی OCR جستجو کنید.



SwiftScan

SwiftScan به شما امکان می دهد چندین صفحه اسناد را اسکن کنید، مقالات را ویرایش و حاشیه نویسی کنید و تصاویر را با رنگ ها و فیلترها بهبود بخشید. می توانید به انواع سرویس های ابری از جمله iCloud Drive، Dropbox، Google Drive و Box و همچنین Evernote، Slack و Todoist متصل شوید.

نسخه پریمیوم شامل اسکن نامحدود، امضای الکترونیکی، حذف واترمارک، آپلود خودکار، آپلود چند صفحه، OCR و موارد دیگر است.



اسکنر موبایل اسکنر حرفه ای

Scanner Pro برای کاربران iOS بهترین اسکنر اسناد موبایلی با امکانات کامل است که به شما امکان می دهد موارد را با iPhone یا iPad خود اسکن کنید و سپس با پشتیبانی WebDAV تصاویر را در Dropbox، Google Drive، OneNote، iCloud و موارد دیگر ایمیل ارسال، ذخیره یا آپلود کنید. . خدمات ذخیره سازی آنلاین

این برنامه به طور خودکار پردازش تصویر پیشرفته را تصحیح می کند، علائم رنگی و امضا را ارائه می دهد، بیش از 25 زبان را با استفاده از OCR تشخیص می دهد، به شما امکان چاپ و فکس اسناد را می دهد.

می‌توانید از iCloud Sync برای دسترسی به محتوا در همه دستگاه‌های Apple خود، افزودن محافظت رمز عبور به PDF، ویرایش، ذخیره و انجام مجدد در صورت نیاز استفاده کنید و به راحتی اسکن‌های خود را به اشتراک بگذارید. این ابزار دارای عملکرد آپلود خودکار به یک سرویس ذخیره سازی ابری متصل است و استفاده از آن آسان است.

Scanner Pro خریدهای درون برنامه ای را برای دسترسی به ویژگی های اضافی مانند توانایی حذف واترمارک، انجام جستجوی متن کامل و فعال کردن محافظت از رمز عبور ارائه می دهد.



اسکنر موبایل اسکنر کوچک

یک سیستم اسکنر کوچک را می توان به عنوان یک اسکنر موبایل قابل اعتماد در نظر گرفت که بسیاری از ویژگی های مشترک را در اختیار کاربران خود قرار می دهد. در واقع، جعبه ابزار ویرایش استاندارد را بدون هیچ هزینه ای دریافت می کنید. اسناد کوچک مانند رسید و اسناد و تصاویر بزرگ را می توان با استفاده از این سیستم اسکن کرد.

یک اسکنر کوچک

این برنامه همچنین قابلیت ذخیره اسناد در فضای ابری را دارد و علاوه بر آن می‌توانید فایل‌های مورد نیاز خود را مستقیماً در عرض چند دقیقه برای چاپ ارسال کنید. تشخیص خودکار لبه ها، ایجاد تصویری صاف، تنظیم کنتراست و اندازه، سازماندهی فایل ها بر اساس نام و محافظت از رمز عبور از ویژگی های اصلی برنامه اسکنر کوچک است.

اینکه این برنامه از تبلیغات و خریدهای درون برنامه ای برای دسترسی به تنظیمات پیشرفته تر پشتیبانی می کند را می توان یکی از معایب Scanner Tiny دانست.



اسکنر اسکنر موبایل را پاک کنید

Clear Scanner برای اسکن در تلفن های همراه با سیستم عامل اندروید و iOS طراحی شده است. در واقع نصب این برنامه می توانید از تلفن همراه خود برای تبدیل اسناد کاغذی با فرمت PDF و JPEG به نسخه های دیجیتال استفاده کنید. به دلیل سرعت پردازش بالا این برنامه برای کاربرانی که نیاز به اسکن دائمی دارند ایده آل است. و مسئله زمان برایشان بسیار مهم بود.


اسکن را حذف کنید

اسکن چند صفحه ای، مدیریت اسناد، امکان ادغام و اشتراک گذاری در One Drive، Google Drive و Drop Box و همچنین اتصال به مکان های ذخیره سازی ابری از مهم ترین ویژگی های اپلیکیشن Clear Scanner است. این اپلیکیشن به شما این امکان را می دهد که نتایج را از ابر روی کاغذ چاپ کنید و تصاویر اسکن شده را ویرایش کنید یا پس از ذخیره تغییرات مورد نظر را اعمال کنید.



بزرگترین نقطه ضعف این برنامه را می توان تبلیغاتی دانست که در حین فرآیند اسکن باعث آزار کاربر می شود.

Evernote Scanner یک اسکنر موبایل است


شاید بتوان برنامه اسکن Evernote را بهترین برنامه اسکنر برای سیستم عامل های آیفون و iOS دانست. این نرم افزار با رابط کاربری ساده خود در بین طرفداران آیفون بسیار محبوب است و کپی های دیجیتال را بسیار سریع، کارآمد و هوشمندانه به اشتراک می گذارد. یکی دیگر از قابلیت های این برنامه، فناوری آنالیز متن است و با اتصال به لینکدین، اطلاعات کارت ویزیت را دریافت کرده و به مخاطبین شما تبدیل می کند.



Evernote Scannable

یکی از بزرگترین ایرادات این برنامه عدم وجود ویژگی های فوکوس دستی و ترکیب صفحه نمایش و تصویر است.


مزایای منحصر به فرد اسکن با اسکنر تخت

تاکنون در مورد بهترین اسکنرهای اندروید و آیفون صحبت کرده ایم. با توجه به تقاضای روزافزون کاربران برای کپی های دیجیتالی عکس ها و اسناد، ظهور چنین برنامه هایی کمک زیادی به آنها خواهد کرد. چون همیشه در اکثر مواقع وضعیت مطلوب را می گیرند و می دهند. با وجود تمام مزایا و قابلیت های اپلیکیشن های اسکنر موبایل، نباید فراموش کرد که تصویر اسکن شده توسط اسکنر مسطح بهتر از نتیجه به دست آمده از اپلیکیشن های موبایل است.

اسکنر تخت

در زیر دلایلی که برتری اسکن عکس با اسکنر تخت را نسبت به نرم افزار اسکن عکس گوشی اثبات می کند ذکر کرده ایم:

توضیح اشتباه

فرآیند اسکن تحت تأثیر انعکاس نور بر روی لنز دوربین شما قرار می گیرد. نور محیطی، فلاش بیش از حد، نقاط داغ روی قاب عکس، تابش خیره کننده از عکس ها و مجلات براق مسائلی هستند که می توانند باعث نوردهی ناسازگار و غیرقابل پیش بینی هنگام عکاسی شوند. این مشکل باعث می شود نرم افزار اسکنر موبایل کیفیت نهایی نسخه دیجیتال را کاهش دهد. در عین حال اجزای متعددی مانند آینه ها، موتورها، لنزها، حسگرها و چراغ ها در اسکنرها ادغام شده اند تا بهترین کیفیت و بالاترین وضوح تصویر را به کامپیوتر منتقل کنند.



تمرکز تمرکز

زمانی که از دوربین گوشی برای اسکن استفاده می کنیم، تلاش برای قرار دادن کادر بهتر و نزدیکتر شدن به تصویر باعث می شود که تصویر کمتر متمرکز شود. اما در اسکنرها این عمل کاملاً خودکار و هوشمند انجام می شود و نتایج بهتری نیز پیدا می کند.

زاویه اشتباه

دوربین‌های تلفن معمولاً قائم‌زاویه نیستند، از بالا به پایین: عکس شما کاملاً صاف و راست‌زاویه روی اسکنر خواهد بود.

برش نامتعادل

اگر از دستگاه های تلفن همراه استفاده می کنید، باید تصویر پیش نمایش را برش دهید تا پس زمینه از تصویر نهایی حذف شود. اما یک اسکنر تخت به طور خودکار اندازه هر تصویر، از عکس های کوچک مانند کارت ویزیت گرفته تا عکس های بزرگ را تشخیص می دهد و نیاز شما به تنظیمات نهایی را از بین می برد.


کیفیت پایین تر

کیفیت سند اسکن شده عامل بسیار مهمی است که برتری آن در نسخه های دیجیتالی به دست آمده از اسکنرهای تخت نشان داده شده است. اگر تصویر اسکن شده توسط دوربین و تصویر بدست آمده از اسکنر را بزرگ کنید متوجه تفاوت کیفیت و وضوح آن خواهید شد. واحد اندازه گیری وضوح تصویر در اسکنرها DPI (نقطه در اینچ) یعنی نقطه در اینچ است. این نقاط نقاط میکروسکوپی تصویر هستند که هر چه تعداد آنها بیشتر باشد کیفیت تصویر بالاتر می رود.


تفاوت در اسکن اسناد با اسکنرهای موبایل و برنامه های اسکنر اسناد

سازماندهی و سازماندهی اسناد کاغذی، چه در مقیاس بزرگ، مانند اسناد شرکتی، و چه کوچکتر، مانند اسناد شخصی، همیشه یک مشکل بوده است. به همین دلیل اهمیت تهیه نسخه دیجیتال اسناد کاغذی روز به روز بیشتر می شود. از اسنادی مانند تصاویر

تمام مزایای تهیه اسکن با استفاده از اسکنر تخت در مورد اسکنرهای اسناد نیز صدق می کند. با این حال سعی کرده ایم تفاوت بین تهیه نسخه دیجیتال توسط اسکنر آفیس و برنامه اسکنر موبایل را به صورت مختصر دریابیم. نکات زیر حاصل این بررسی است:



اهمیت امنیت در اسکن اسناد

همه برنامه های اسکنر موبایل امنیت لازم را برای اسناد حساس و مهم شما فراهم نمی کنند. در اکثر سیستم ها، برای استفاده از رمزگذاری داخلی و رمز عبور، کاربر باید نسخه پولی نرم افزار را خریداری کند. در همین حال، یک اسکنر اسناد به شما این امکان را می دهد که یک نسخه دیجیتالی از اسناد مهم خود را در رایانه یا در فضای ابری به روشی کاملاً ایمن ذخیره کنید. این امر مدیریت و کپی اسناد را با اسکنر اسناد بسیار آسان می کند.


کیفیت اسناد اسکن شده توسط اسکنر اسناد

اسکنر اسناد انواع گزینه های اسکن با کیفیت بالا را ارائه می دهد. در واقع این اسکنر به لطف فناوری داخل آن و توانایی کنترل نور، وضوح و کیفیت بهتری نسبت به نسخه اسکن شده با اپلیکیشن موبایل به کاربران ارائه می دهد.


افزایش عملکرد اسکنر اسناد

یک اسکنر اسناد می تواند تعداد زیادی اسناد را بدون از دست دادن زمان و بدون کاهش کیفیت اسکن کند. در واقع می توان این روش را موثرتر و بهینه تر از استفاده از برنامه های اسکنر موبایل دانست. می توانید تعداد زیادی سند را در سینی انتقال خودکار اسکنر قرار دهید و دستور اسکن را صادر کنید. تا زمانی که فرآیند اسکن کامل نشده است، نیازی به حضور ندارید.


اسکنرها بهتر از برنامه های اسکنر موبایل هستند

با توجه به مزایای اسکنرهای ذکر شده، به نظر می رسد بهترین اپلیکیشن های اسکنر موبایل جایگزین مناسبی برای اسکنرها نیستند. کیفیت ارائه شده توسط این برنامه ها بسیار پایین تر از لوازم التحریر و اسکنر اسناد است. این ممکن است به دلیل فناوری استفاده شده در اسکنر باشد. بنابراین کیفیت عکس ها و اسناد شما؛ سرعت اگر بهره وری و امنیت برای شما مهم است. ما توصیه می کنیم نسخه دیجیتالی را با استفاده از اسکنر تهیه کنید.



اسکنر اسناد موبایل

آخرین کلمه

یک اسکنر رومیزی می تواند امنیت و راحتی بیشتری را نسبت به بهترین برنامه اسکنر موبایل برای هر کاربری به ارمغان بیاورد. خرید اسکنر ارزان و باکیفیت نیاز شما را برطرف کرده و امنیت مورد نیاز شما را تامین می کند. با مراجعه به سایت فروشگاه آوای فرهنگ می توانید با کیفیت ترین و به صرفه ترین اسکنرهای موجود در این فروشگاه را بیابید و بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنید.


منبع: https://avafarhang.com/best-mobile-scanner-app/

[ بازدید : 75 ]

[ پنجشنبه 14 ارديبهشت 1402 ] 9:29 ] [ MXg54 ]

[ ]

ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]