ژنراتور دیزل کاشانی


دیزل ژنراتور دستگاهی است که بیشتر مردم نام آن را شنیده اند یا از آن استفاده می کنند. این دستگاه کاربردهای زیادی دارد و در مکان های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. اهمیت دیزل ژنراتور به حدی است که در صورت در دسترس نبودن آن مشکلات زیادی در شهرهای بزرگ به وجود می آید. دیزل ژنراتور در ایران بسیار مورد استفاده قرار می گیرد و به عنوان یکی از مهم ترین تجهیزات صنعتی به شمار می رود.

ژنراتور دیزلی

دیزل ژنراتور که به عنوان دیزل ژنراتور یا موتور الکتریکی نیز شناخته می شود، وسیله ای است که برای تولید برق استفاده می شود و ترکیبی از موتور دیزل و ژنراتور الکتریکی است. این دستگاه قابلیت ایجاد حرکت چرخشی با استفاده از سوخت دیزل را دارد و می تواند سوخت دیزل را به انرژی الکتریکی تبدیل کند. در نتیجه در مواقعی که برق در شهر وجود ندارد و یا در سراسر کشور قطعی برق وجود دارد، این دستگاه به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد تا سرویس برق قطع نشود و در رویداد اختلالی ایجاد نشود.



انواع دیزل ژنراتور چیست؟

3 نوع موتور دیزل یا موتور الکتریکی وجود دارد که می توان آنها را به شرح زیر نام برد:

دیزل ژنراتور آماده بهره برداری

دیزل ژنراتورها که به عنوان دیزل ژنراتورهای اضطراری نیز شناخته می شوند، می توانند به عنوان منبع برق اضافی در مکان های مختلف برای تامین برق در هنگام قطع برق سراسری، طوفان و سایر شرایط استفاده شوند. این نوع دیزل ژنراتور در بسیاری از نقاط کشور ما استفاده می شود بنابراین در این شرایط قطعی برق وجود ندارد. زیرا در برخی مکان ها مانند بیمارستان ها قطع برق حتی به مدت نیم ساعت می تواند باعث بروز حوادث خطرناک و جانی شود. به همین دلیل چنین مکان هایی باید منبع تغذیه ای به نام موتور الکتریکی داشته باشند تا از بروز چنین حوادثی جلوگیری شود.

دیزل ژنراتور ایران گفت

دیزل ژنراتورها به دلیل قطعی مکرر برق در کشور ما به خصوص در فصل تابستان بسیار مورد استفاده قرار می گیرند و این دستگاه برای مردم کشورمان بسیار ضروری است. بیشترین استفاده از دیزل ژنراتورها در ایران مربوط به موسسات و سازمان های زیر است:

بیمارستان ها

درمانگاه

کلینیک ها

ایستگاه آتش نشانی

ارگان ها و نهادهای دولتی

بانک ها

دفاتر

خیابان

ساختمان بزرگ

یک برج

باغها

زمین کشاورزی

کارخانه

سوله و انبارهای خارج از شهر

مکان هایی که مجوز استفاده از برق شهری ندارند

جایی که برق در شهر وجود ندارد

و...

در واقع می توان گفت در هر مکانی که اهمیت دسترسی به برق بسیار زیاد است باید از موتورهای الکتریکی استفاده کرد.

دیزل ژنراتور کوچک

یک دیزل ژنراتور کوچک که به آن دیزل ژنراتور قابل حمل نیز می گویند، اندازه کوچکی دارد و به همین دلیل می توان آن را به راحتی از مکانی به مکان دیگر منتقل کرد.

جابجایی دیزل ژنراتورهای قابل حمل آسانتر از انواع دیزل ژنراتورهای دیگر است، بنابراین کاربرد بیشتری دارند و می توان از آنها برای اهداف مختلف استفاده کرد.

به عنوان مثال از این نوع موتور برق در هتل ها، مغازه ها، نمایشگاه ها و ... استفاده می شود، از طرفی می توان از آن برای کارکرد تلویزیون، کولر، یخچال و ... استفاده کرد.

یک دیزل ژنراتور پایه

دیزل ژنراتور پایه نوعی دیزل ژنراتور است که برای تامین برق در مناطقی که برق در شهر وجود ندارد استفاده می شود. اغلب به عنوان تامین کننده اصلی برق در این مناطق استفاده می شود. به عنوان مثال: اردوگاه ها; برق کمپ ها و معادن معمولاً توسط دیزل ژنراتورهای پایه تامین می شود.


مزایای دیزل ژنراتور چیست؟

استفاده از دیزل ژنراتور مزایای زیادی دارد که از مهمترین مزایای استفاده از آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

امکان استفاده از انرژی برق در زمان قطع برق در سراسر کشور

برای تامین برق مورد نیاز مناطق مختلف

از مشکلات بیشتر ناشی از قطع برق جلوگیری می کند

جلوگیری از خطر جانی انسان در هنگام قطع برق

قابل حمل بودن دیزل ژنراتورها و قابلیت جابجایی آنها به فضاهای دیگر

در انواع مختلف

قابلیت تامین برق در توان و ولتاژهای مختلف

امکان ارائه و دسترسی به این دستگاه برای عموم مردم

هیچ محدودیتی برای استفاده از دیزل ژنراتور برای مردم وجود ندارد

تهیه آسان دستگاه در ایران

و...


قیمت دیزل ژنراتور چقدر است؟

دانستن قیمت دیزل ژنراتور برای هر کسی که به دنبال خرید آن است مهم است. اما همانطور که در قسمت بالا اشاره شد این واحدها انواع مختلفی دارند و هر کدام قیمت متفاوتی دارند و برای اینکه بتوانید قیمت این واحد را تعیین کنید ابتدا مشخص می شود که چه نوع دیزل ژنراتوری مورد نظر شما می باشد.

جدای از آن، عوامل دیگری نیز می تواند بر قیمت موتور دیزل تأثیر بگذارد، مانند موارد زیر:

دیزل ژنراتور نو یا دست دوم

قدرت و کارایی موتور الکتریکی در تولید برق

اندازه و اندازه موتور الکتریکی

نوع موتور الکتریکی

مارک موتور برق

با هدف عرضه خودروهای برقی

اندازه اتاقی که قصد دارید از دیزل ژنراتور استفاده کنید

مغازه ای که موتور برق را میخرید

وا...



دیزل ژنراتور نو یا دست دوم؟

دیزل ژنراتور نو یا دست دوم؟ کدام گزینه بهتر است؟ این سوالی است که بسیاری از متقاضیان با آن مواجه هستند. ست دیزل ژنراتور قابل خرید و کارکرده است و در صورت نو و بدون ایراد موتور برق خرید راحت و مفید می باشد. اما برای خرید دیزل ژنراتور کارکرده باید در حین خرید آن را بررسی کنید تا مطمئن شوید که دستگاه به درستی کار می کند. در این شرایط خرید می تواند هزینه های شما را کاهش دهد.

قیمت دیزل ژنراتور دست دوم

قیمت دیزل ژنراتور دست دوم کمتر از دیزل ژنراتور نو است و شما می توانید آن را با قیمت بسیار کمتری خریداری کنید. معمولا قیمت این نوع الکتروموتورها حدود نصف قیمت جدید است و در بودجه مصرفی در این زمینه تا حد زیادی صرفه جویی می شود. اما در نظر داشته باشید که قیمت الکتروموتور نو و دست دوم بسته به مشخصات آن متفاوت خواهد بود.


کلمات پایانی

اگر قصد خرید دیزل ژنراتور نو یا دست دوم را دارید می توانید از طریق فروشگاه کاشانی آن را خریداری کنید. شرکت کاشانی یکی از بهترین تامین کنندگان دیزل ژنراتور در کشور می باشد که امکان تهیه مدل های متنوع را برای دوستداران عزیزمان فراهم کرده است. در قسمت های مختلف سایت kashanico.com می توانید با دیزل ژنراتورها آشنا شوید و انواع آنها را بررسی کنید.

بیشتر بخوانید:

https://www.asriran.com/fa/news/892310/%D8%AF%DB%8C%D8%B2%D9%84-%DA%98%D9%86%D8%B1%D8%A7%D8%AA%D9%88%D8%B1-%DA%A9%D8%A7%D8%B4%D8%A7%D9%86%DB%8C


http://aftabir.com/reportages/view/4620/%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%B3%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D9%85-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AA%D9%87%D9%88%DB%8C%D9%87-%D9%85%D8%B7%D8%A8%D9%88%D8%B9

[ بازدید : 361 ]

[ پنجشنبه 18 خرداد 1402 ] 8:41 ] [ MXg54 ]

[ ]

ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]